Flere kunder? 5 ting du kan gøre for at få flere tilmeldte

E

n udfordring som stort set alle vi der arbejder med digital marketing løber ind i, er hvordan du får kunder og hjemmeside besøgende til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev.

Med en tilmeldings formular på hjemmesiden, tror du måske at kunderne kommer væltende ind til at modtage dit nyhedsbrev? Når du så kikker på din statistik, er det nedslående at se at der er ganske få der har tilmeldt sig.

I denne artikel kan du læse om 5 ting du kan gøre for at få flere tilmeldte.

Flere kunder

Du kan selvfølgelig være heldig, at der er enorm stor søgning på netop det produkt eller den service ydelse du udbyder, og kunderne og de besøgende på din webside er ellevilde for at modtage dit nyhedsbrev.

I den virkelige verden er det desværre sjældent tilfældet. Der skal som med alt andet, arbejdes for at få flere til at tilmelde sig til at modtage netop dit nyhedsbrev.

Til gengæld er effekten af at have en stor E-mail liste signifikant for din forretning.

Og forstår du at kommunikere rigtige med dine kunder via E-mail markedsføring. Så kan du opnå en stærkt forbedret indtjening.

Et nyligt studie fra det amerikanske konsulent hus McKinsey & Co. fandt at E-mail markedsføring konvertere op mod 40 gange bedre end Facebook og Twitter tilsammen

5 ting du kan gøre for at få flere tilmeldte

Her er 5 ting du kan gøre for at få flere tilmeldte. De er alle er med til at lede dine kunder og hjemmeside trafik over på din E-mail kontakt liste. Når først du har dem på din kontaktliste kan du begynde at bearbejde dem henimod at foretage et køb hos dig.

1. Flyt din tilmeldingsformular

5 ting du kan gøre for at få flere tilmeldte - 80% af dine besøgende ser aldrig hele din hjemmeside

Rigtig mange placere tilmeldings formularen nederst (i footeren) på websiden.

For de besøgende på din hjemmeside betyder det at de skal læse al din tekst der er øverst på hjemmesiden, scrolle helt til bunden, før de finder ud af du har et nyhedsbrev.

Undersøgelser viser at (hold nu fast) kun 20% af dem der starter i toppen af din hjemmeside finder vej ned til bunden.

Lad os hjælpe kunderne, ved at flytte tilmeldings formularen op i det man kalder ”above the fold”.

Placer din formular above the fold for at få flere tilmeldinger

Du kan placere den i din ”header”, sammen med menu punkter, men den bedste effekt får du ved at placere den i din ”sidebar”, eller som en Top bar.

Så er den synlig, for dine webside besøgende så snart din side er loadet. Og du vil helt naturligt få flere tilmeldinger.

2. Fortæl hvad jeg får ud af at tilmelde mig

Tilmeldingsformular der giver flere leads - skriv hvad de får ud af at tilmelde sig

Det er stadig mere reglen end undtagelsen, at lave en standard tilmeldings formular.

Mange gør alt for meget ud af hvor nemt det er at afmelde sig, og alt for lidt ud af fordelene jeg som kunde opnår ved at tilmelde mig til dit nyhedsbrev.

Tænk over hvilken værdi jeg som kunde kan opnå ved at tilmelde mig til nyhedsbrevet? Og formuler så det. Er det viden, er det gode tilbud, er det fordele når jeg handler?

Sæt dig i kundens sted:

Hvorfor skal de tilmelde sig til dit nyhedsbrev?

Hvis ikke du har et godt selling point, så kan du altid lokke med andre goder.

Her et par eksempler:

Tilbyd noget i retur for en tilmelding tiul dit nyhedsbrev - denniskronborg.dk
Tilmelding til nyhedsbrev i forbindelse med ordreafgivelse - denniskronborg.dk

Jeg har set eksempler på alt fra Gratis stickers, Summerbird chokolade, vingummi, gratis øreringe, til månedlige lodtrækninger om premier.

3. Benyt flere tilmeldingsformularer

FCNordsjælland bruger tilmeldingsformular i sidebar - denniskronborg.dk

Langt de fleste benytter kun 1 tilmeldings formular på websiden. Du kan med fordel udvide antallet af tilmeldingsformularer og placere disse strategisk i forhold til de side visninger der er mest populære.

Fordelen ved at benytte flere tilmeldings formularer, er at du kan målrette dit budskab præcist efter det indhold der er på den side hvor den besøgende befinder sig.

Én af de placeringer der typisk giver den bedste konvertering er i ”sidebar’en”.

Placeringen her lever op til at være ”above the fold”, og giver mulighed for at gøre lidt mere ud af designet og dit selling point.

I de fleste E-mail marketing software systemer, kan du lave flere tilmeldings formularer, og så sende kontakterne ind på den samme kontakt liste.

4. Fang dem der besøger din om og kontaktside

Om siden er et godt sted at placere en tilmeldingsformular - denniskronborg.dk

To af de sider som de fleste gør alt for lidt ud ad, er deres ”kontakt” og ”om side”. Dine besøgende vil gerne vide noget om hvem der står bag virksomheden, hvilke værdier de har, og hvorfor virksomheden nu engang laver det den laver.

Rigtig mange giver det indtryk, at de ikke selv helt ved hvem de er og hvad de i grunden laver. Og slet ikke hvorfor. I en tid hvor personlige anbefalinger, og personlig interaktion imellem virksomhed og forbruger er en afgørende konkurrence parameter, så bør alle prioritere disse 2 sider på websiden.

Der er en tendens blandt virksomheder, at jo større man bliver, jo mere upersonligt bliver det også. Det er marketings opgave at sikre at virksomheden agere og interagere på de markedsmæssige premisser der er i dag. I dag er alt gennemskueligt for forbrugeren. Og personlige anbefalinger vægter utroligt højt når der skal foretages et køb. Hvorfor ikke benytte dig af ”testimonials” på din ”om side”?

Benyt dig af muligheden for at placere en tilmeldingsformular på netop disse sider.

5. Benyt en Pop-Up formular

En af de mest populære metoder til at få flere til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev er at benytte pop-up eller slide-in formularer. En pop-up formular er en effektiv metode til at henlede dine webside besøgende fokus på dit nyhedsbrev.

En pop-up formular virker på den måde at du kan definere hvornår den skal vises, i forhold til den tid den besøgende har benyttet på hjemmesiden.

Eksempelvist kan du sætte den til at dukke op efter 10 sekunder, hvorefter den besøgende enten kan indtaste sine informationer for at få den til at forsvinde, eller kan afslutte pop-up’en.

Lidt afhængigt af de forskellige systemer kan de så indstilles til hvor ”aggressive” de skal være. Med andre ord, hvornår ser du dem igen. Nogle systemer dukker op ved hver session, mens andre, i tilfælde af tilmelding, først vises igen om 1 år.

De fleste har et had / kærligheds forhold til pop-up. De kan være irriterende, måske syntes du selv de er netop det? Men, al statistik viser at de virker, og er meget effektive, til at bygge E-mail kontakt lister.

Typisk vil en pop-up formular give dig en 4-6 gange så mange tilmeldinger som eks. din tilmeldingsformular i header eller sidebar.

Der findes flere typer af pop-up formularer.

Simpel Pop-Up

Den simple pop-up formular giver flere kunder - denniskronborg.dk

Den simple pop-up er en pop-up formular hvor du fortæller hvorfor den besøgende skal tilmelde sig. Du kan bruge dine USP’er, og du vil typisk kun bede den besøgende om at indtaste sin E-mail adresse for at blive tilmeldt.

Pop-Up med en gave

Brug en gave til at få flere tilmeldte til dit nyhedsbrev - 5 ting du kan gøre for at få flere tilmeldte - denniskronborg.dk

En udbredt metode til at få flere tilmeldinger er at inkludere en giveaway som en del af udvekslingen mellem besøgende og virksomhed. Hvis jeg får din E-mail adresse, og må sende dig mine E-mail kampagner, så får du dette produkt af mig.

Eksemplet ovenfor fra smykke producenten Gade & Juul er netop denne udveksling af E-mail adresse imod at få noget tilbage fra virksomheden.

Andre typer af giveaways er ofte centreret omkring E-bøger, white papers, eller andet materiale der kan downloades eller mailes.

Der findes en række leverandører af pop-up teknologi. Blandt andet de danske virksomheder Sleeknote, der udbyder avanceret pop-up funktionalitet.  Også den danske nyhedsbrev software platform Bullsender, har pop-up teknologi. Ligesom MailChimp også gør det muligt at lave en simpel Pop-Up formular.

Thrive Leads og OptinMonster er specialiserede udbydere der tilbyder en vifte af forskellige lead værktøjer møntet på at få flere til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev. Og begge disse kan stærkt anbefales hvis du for alvor vil sætte turbo på dine tilmeldinger.

Exit Intent

En anden effektiv metode til at få besøgende til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev, er at benytte en pop-up når de besøgende vil forlade din webside.

Teknologien holder øje med musens bevægelser, og i det øjeblik den besøgende flytter musen mod krydset for at lukke browser vinduet, eller mod søge feltet for at skrive en anden URL ind, så registreres det af softwaren og pop-up’en dukker op.

Det er en mere aggressiv måde at forsøge at få kunderne til at tilmelde sig, og passer ikke til alle typer af virksomheder.

Opsummering

I første omgang handler det om at forstå hvordan kunden opfører sig når de besøger din webside. Og så målrette din tilmeldingsformular i budskab og tone herefter. Tilføj gerne flere tilmeldings formularer, og tjek din statistik for at se hvordan de klarer sig.

Et godt sted at starte er at du sikre dig at din tilmelding formular er synligt øverst på din hjemmeside, og så tilføjer en pop-up tilmeldings formular.

De fleste mailsystemer integrere til en række pop-up software systemer. Enten direkte eller igennem ”connectors”. Så uanset hvad du vælger vil det kunne integreres med den mail løsning du har. Min anbefaling er at du tager fat på disse tips i 5 ting du kan gøre for at få flere tilmeldte, og du vil allerede efter implementering af disse se en fremgang i antallet af tilmeldte og dermed antallet af potentielle kunder.

Recommended Posts