POP-UP TILMELDINGSFORMULAR

E

n Pop-Up tilmeldingsformular er en meget effektiv måde at gøre dine webside besøgende opmærksom på dit nyhedsbrev.

Det bedste du kan gøre for dig selv er at få så mange af dine besøgende til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev. Med kontakter på din nyhedsbrevsliste kan du kommunikere direkte med dine potentielle kunder (og eksisterende kunder for den sags skyld).

Du kan fortælle om din virksomhed, nye produkter, din viden, eller bruge nyhedsbrevet til at opbygge dit brand og skabe loyalitet. Mulighederne er mange, men det hele starter med at få nogle at skrive til.

Nederst i artiklen kan du se hvilke pop-up software jeg anbefaler.

Pop-Up tilmeldingsformular

Fungere ved at “poppe” frem på din webside. Lidt afhængigt af hvilken udbydere af pop-up funktionalitet du vælger, kan du indstille hvornår den skal “poppe” frem, og du kan vælge hvor den skal placeres.

Du kan også vælge hvilke felter du gerne vil have at den kontakt der tilmelder sig skal udfylde. E-mail adressen er obligatorisk, men du ønsker måske også et navn?

Eller hvis du arbejder med segmenterede lister kan du tilføje et felt som eksempelvis interesser.

Interesser er nyttige hvis du allerede nu, eller i fremtiden, planlægger at lave personligt indhold baseret på dine kontakters interesser. Du kan i tilmeldingsformularen eksempelvis spørge efter om modtageren ønsker dit generelle nyhedsbrev, eller nyhedsbrev med den ene eller anden produkt kategori. På den måde kan du opdele dine kunder i segmenter, og sende dem relevant indhold baseret på det kontakten selv har sagt er interesant for dem.

Vær dog opmærksom på at jo FLERE ting du beder din webside besøgende om at udfylde for at tilmelde sig til dit nyhedsbrev, jo FÆRRE tilmeldinger får du. Dels vil den der skal tilmelde sig føle det er irriterende at skulle udfylde megen information, da det tager tid, dels er der også en grænse for hvad vi syntes er relevant information som vi gerne vil give om os selv.

Er du i en niche hvor det er relevant med mange informationer, eller er det kutyme kan du godt slippe afsted med at bede om mange informationer. Men, overvej det nøje.

Du kan læse meget mere om tilmeldingsformularer i denne artikel: Hvordan laver jeg E-mail tilmeldingsformularer der virker?

Er pop-up tilmeldingsformularen ikke bare møg irriterende?

katte elsker pop-op tilmeldinsgformularer - denniskronborg.dk

Hader du ikke bare pop-up?

Mange af os der arbejder med marketing og driver en webside som del af vor forretning, vil sikkert svarer ja til det spørgsmål.

De er irriterende. De dukker op hver gang jeg besøger det her site, også selv om jeg har tilmeldt mig. Jeg klikker på “luk” hver gang jeg ser en. Hvem gider bruge tid på at udfylde en pop-up? Er alle ting jeg ofte høre.

Men, en god pop-up har avancerede funktioner, som du bør benytte. Du kan indstille din pop-up til kun at blive vist på bestemte tidspunkter. Den kan indstilles til at der skal gå et vist antal dage imellem den vises til samme besøgende. Eller du kan indstille den til ikke at vises for de besøgende der allerede har udfyldt den. Eller kun at vises på bestemte sider på din webside.

Så udover selve placeringen, antal felter der skal udfyldes, og hvornår den skal dukke op, så kan du altså indstille en lang række ting, der gør oplevelsen så meget bedre for den besøgende.

Et er indstillinger, noget andet er:

Virker de?

Svaret er: JA!

En Pop-up kan få optil 6-7% af dine webside besøgende til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev ifølge Jysk. Det svarer meget godt med de resulater der publiceres i USA. Her har en kendt madblogger sammenlignet en tilmeldingsform i hendes sidebar, med en pop-up. Mens hendes sidebar gav 0.4% konverteringer, gav pop-up’en 5,5%.

På mit eget site denniskronborg.dk, er min pop-up den der giver den bedste konvertering. Altså med andre ord den der får flest til at tilmelde sig til mig nyhedsbrev. Faktisk er resultaterne så gode at når jeg sammenligner en almindelig traditionel tilmeldingsformular med min pop-up, ja så giver pop-up’en 750% flere tilmeldte!!

Se bort fra hvad du selv syntes. Det skal du gøre fordi du browser internettet med et professionelt udsyn. Du holder øje med konkurrenter, og du bruger tid på research. Du holder dig orienteret, og din browser historik er formentlig megen anderledes end dine besøgendes.

Og indtil videre tyder alle resultater på at pop-up’s virker rigtig godt.

Virker pop-op tilmeldingsformularer? JA.

denniskronborg.dk får jeg 750% flere tilmeldinger fra min pop-op, end jeg gør fra min almindelige tilmeldingsformular.

Kend forskel på de forskellige typer af pop-op tilmeldingsformularer

Der skelnes typisk imellem pop-op tilmeldingsformularer og slide-in tilmeldingsformularer.

Pop-Up

Er den type der popper op på websiden. Den kan placeres midt på siden eller i nedste højre eller venstre hjørne.

Den kan være minimeret, og så åbne efter et vist stykke tid. Hvis den besøgende så klikker på X’et så minimeres den igen.

Det kan også være en type der ikke er synlig før den popper op. Hvis der så klikkes på krydset forsvinder den helt.

Slide-In

Kommer glidende ind fra enten venstre eller højre side. Den åbner efter et bestemt tidsinterval, eller den kan komme til syne når den besøgende har bevæget sig ned igennem din hjemmeside (scrollet ned).

Oftest støder du ind på den scroll baserede når den besøgende kommer ned til bunden af din webside. Eksempelvis kan den slide-in når den besøgende har læst dit blogindlæg.

Uanset om det er tid, eller brugerne der har scrollet ned på din hjemmeside kalder man dette at være trigger baseret. Så trigger’en er enten tid eller den aktion / sted som brugeren er på hjemmesiden.

Vælg den rigtige pop-up til din webside

Der findes forskelige måder at bruge en pop-up på.

Den simple version

Den er til dig der har en loyal gruppe af følgere der kommer igen og igen til din webside. Her behøver du ikke en masser der” bimler og bamler” for at få besøgende til at tilmelde sig. De ved hvad du står for, og kan lide hvad de ser. Og kommer igen til din webside regelmæssigt.

Her et eksempel på en simpel pop-up på en side der har megen tilbagevendende trafik.

Simpel pop-op brugt på campen auktioner - denniskronborg.dk

Pop-up med gave

En af de meste succesfulde måder at bruge pop-up på er at tilknytte en udveksling af ydelser. Det skal forståes således at du beder om den besøgendes email adresse mod at hun får noget af dig.

Denne udveksling af “noget for noget” virker rigtig godt. Det kræver naturligvis at du har et eller andet du kan give væk som har en værdi for den besøgende.

Ofte er dette en E-bog, hvor du har skrevet tips omkring noget du er ekspert indenfor, og hvor den besøgende tillægger dette en eller anden form for værdi, som er større end den værdi de ligger i deres e-mail adresse.

pop-op tilmeldingsformular på denniskronborg.dk

Men, det kan også være fysiske gaver. Som eksempelvis øreringe, klistermærker eller vingummibamser.

Der er også flere der har månedlige konkurrencer hvor du kan vinde gavekort, produkter eller andre ydelser.

Tænk over hvad der kan give dine besøgende nok værdi, så de uden videre tilmelder sig til dit nyhedsbrev for at få din “gave”.

For at sætte en værdi på en eventuelt premie, så kan du prøve at lave et regnestykke over hvad en tilmelding til dit nyhedsbrev er værd for dig. Hele ideen med at få den besøgende til at tilmelde sig er jo i sidste ende at du gerne vil have de køber noget af dig på et senere tidspunkt.

gade & jull bruger pop-up tilmeldingsformular fra bullsender - denniskronborg.dk

Pop-Up ved Exit

Dukker først op på din webside når den besøgende indikere at hun vil forlade din webside.

Denne type pop-up holder øje med flere forskellige ting, som alle er typisk ting den besøgende gør når de ønsker at forlade din webside.

Dise ting er typisk hvordan musen bevæger sig og hvor den bevæger sig hen.

Exit intentionen defineres typisk ved at:

  • Musen bevæges væk fra indholdet og mod lukning af fanen
  • Musen bevæges væk fra indholdet og mod lukning af browseren, eller
  • Musen bevæges over mod gå tilbage knappen.

Denne type er meget effektive idet de fanger den besøgende lige før de vil forlade din side. Især hvis du tilknytter en gave, e-bog eller en anden type af fordel for at den besøgende skal tilmelde sig.

Ved exit kommer min pop-up frem - denniskronborg.dk

Pop-Up der benytter menneskelig psykologi

En måde at få endnu flere til at tilmelde sig er at bruge psykologi i udformningen af pop-up’en.

Istedet for at give den besøgende mulighed for at tilmelde sig, med de fordele du nu har beskrevet, kan du gøre opmærksom på at der er anden side af mønten.

Nemlig at hvis den besøgende ikke tilmelder sig, ja så går hun glip af noget. Eller som i eksemplet fra Kondomaten nedenfor hvor den besøgende direkte stilles overfor at denne “ikke kan lide at få rabat”.

Det tvinger os til at vælge, imellem rabat som vi alle gerne vil have, og så være den der ikke vil have rabat. Hvilket ingen jo siger nej til?

Kondomaten tvinger kunder til at vælge om de vil tilmelde sig til nyhedsbrev - denniskronborg.dk

Hvornår skal min pop-up komme til syne?

Som nævnt kan du indstille hvornår din pop-up skal dukke op for den besøgende. Det gøres typisk ved at du indstiller et sekund antal fra den besøgende lander på på din webside til pop-up’en skal dukke op. Eller du kan sætte den op til at skulle aktiveres ved en eller anden trigger.

Det er i de mere avancerede pop-up software systemer også muligt at vælge om din tilmeldingsformular skal vises på både desktop og på mobile enheder. Eller kun skal vises på en af delene.

Hvornår er det så bedst at den dukker op? Efter 3 sekunder, 5 sekunder, 10 sekunder, 20 sekunder?

Dette er forskelligt fra branche til branche. Og fra webside til webside. Selv indenfor sammen brancher eller nicher er der forskel. Men, når det så er sagt er her lidt input.

Hvornår skal min pop-up dukke op - denniskronborg.dk

Grafen viser et resultat af amerikansk undersøgelser, og stemmer meget godt med de erfaringer som nyhedsbrevsystemet Bullsender’s kunder har gjort sig.

Pop-up’en skal ikke komme for tidligt, den besøgende skal lige have lov at “lande” på din webside. Og hvis den dukker op med det samme, vil den besøgende måske tænke at den er irriterende.

På den anden side, skal du heller ikke lade den vente med at dukke op alt for længe.

5 sekunder har længe været en “tommelfingerregel”. Så har den besøgende lige haft tid til at se hvad du har at byde på inden den dukker op. Men, på grafen ovenfor kan du se at omkring 7-12 sekunder ser ud til at være der hvor flest rapportere til at deres konverteringer er højest.

Inden du begynder at eksperimentere bør du gå ind på din Google Analytics konto, og se hvorlænge de besøgende er på dine sider. Er de der kort tid? Eller bruger de længere tid på dine sider? Dette kan du også bruge som en rettesnor for hvornår den skal dukke op.

Og da der ikke er et fast tidspunkt der er bedst, er dette helt klart noget hvor du bør prøve dig lidt frem. Prøv evt. først med 5 sekunder i en månedstid, skift så til 10 og dernæst 15 og se om det gør en forskel. Der er ingen manual så test dig frem til hvad der virker for din webside.

Er der så slet ikke noget dårligt ved en pop-up?

Jo, det er der (…..måske).

De kan muligvis have en effekt på din afvisningsprocent, på antallet af sidevisninger og på den gennemsnitlige sessionsvarighed.

Alt dette kan du holde øje med i Google Analytics.

Du kan risikere at din pop-up får de besøgende til at forlade din webside hurtigere end hvis ikke der ikke var en pop-up. Eller de besøger færre sider, eller at den tid de bruger på din webside bliver kortere.

Nu er vi ude i noget lidt “langhåret”, og det er sparsomt med resultater på hvorvidt dette kan ske eller overhovedet vil ske. Men, under alle omstændigheder er det en god idé at holde øje med disse tal på din Google Analytics konto efter du har implementeret din pop-up.

Formentlig vil du ikke mærke de store forskelle, hvis du ser mere dramatiske negative udsving, bør du nok eksperimentere lidt med hvornår og hvordan din pop-up komme frem.

Og så skal du naturligvis huske at sammenholde dine Analytics data med hvormange flere tilmeldte du opnår på dit nyhedsbrev. I sidste ende handler det jo om at du får bygget en kontakt liste med så mange af dine webside besøgende som overhovedet muligt.

Du vil helt sikkert løbe ind i nogle der syntes at din pop-up er møg irriterende. Og mange vil sikkert postulere at det første de gør, når der dukker en pop-up frem er at forlade siden. Dem skal du ignorere. Også selv om det er venner. Det eneste der betyder noget er facts. Så glem alle subjektive holdninger, og forhold dig til den dokumentation jeg har fremlagt her, eller endnu bedre dine egne data.

Hvilken skal jeg vælge?

Der findes nyhedsbrevsystemer der har funktionen med pop-up som en del af deres tilmeldingsformularer, det er en god måde at komme igang med pop-up på, da du ikke skal investere tid og penge i et tredieparts program. Så er du nybegynder ud i at få kunder til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev, kan dette anbefales.

Er du på udkik efter mere avancerede funktioner, eller du driver måske en webshop, eller har rigtig meget trafik til din hjemmeside, vil jeg anbefale at du kikker på tredieparts programmer.

Disse programmer er typisk udviklet af dedikerede udviklere der kun har dette produkt, og derfor har forfinet og raffineret funktioner og effektivitet. Og de er ofte specialister i at hjælpe dig med at få flere tilmeldte til dit nyhedsbrev.

Her nogle af dem du bør kikke på:

Bullsender er dansk nyhedsbrev system - denniskronborg.dk

Bullsender

Tilbyder pop-up tilmeldingsformular som en del af deres nyhedsbrev platform. Bullsender er dansk udviklet med dansk bruger grænseflade og dansk support. God til små og mellemstore virksomheder eller webshop, der gerne vil igang med pop-up tilmeldingsformularer, og som gerne vil have en integreret løsning med pop-up og nyhedsbrevplatform. Hvis du bruger en e-bog som giveaway, så er der en genial enkel funktion indbygget så du helt automatisk kan levere en PDF til dine nyankomne modtagere.

Installeres nemt på websiden ved hjælp af et javascript.

Pris: Gratis prøveperiode på 14 dage. Derefter inkluderet i abonnements prisen for nyhedsbrev systemet. Dette starter ved kr. 149,- pr. md.

Besøg Bullsender.

Til info: Jeg arbejder hos Bullsender, og har forsøgt at være subjektiv.

Bullsender nyhedsbrevsystem har indbygget pop-up tilmeldingsformular - denniskronborg.dk

For

  • Dansk support
  • Nemt at bruge
  • Kan tilknyttes direkte til kontaktliste i nyhedsbrevsystemet
  • God tidsbaseret trigger
  • Alt-i-en-løsning
  • God for de mindre tekniske

Imod

  • Kan kun minimere og ikke forsvinde helt
  • Der kan tilknyttes et billede, det kræver dog lidt finjustering at få til at se pænt ud.
  • Ingen exit intention.
  • Vises kun på desktop og ikke på mobile enheder.
  • Begrænset statistik.
Aweber email marketing platform med pop-up tilmeldingsformular - denniskronborg.dk

Aweber

Er en af de større amerikanske nyhedsbrev software udbydere. De har flere muligheder for at lave tilmeldingsformularer. Blandt andet; in-line forms, det de kalder en pop-over som er en tilmeldingsform du kan placere ovenover indhold og er synlig konstant, lightbox, og en pop-up tilmeldingsformular. Der er forskellige skabeloner som du kan tage udgangspunkt i. God til den mere erfarne udi email markedsføring, der ikke lader sig afskrække af at alt er på engelsk.

Installeres nemt på websiden ved hjælp af et javascript.

Pris: Pop-Up inkluderet i abbonements prisen for nyhedsbrev systemet. Starter ved $19,- pr. md. Gratis 30 dages prøveperiode.

Gå til Aweber.

Aweber med pop-up tilmeldingsformular - denniskronborg.dk

For

  • Nemt at lave pop-up tilmeldingsformularen
  • Integrere direkte til en lang række andre services blandt andet landing pages
  • Alt-i-en-løsning
  • Mange hjælpe guides og god support

Imod

  • Kun support på engelsk
  • Skabeloner er noget amerikanske i designet
  • Ingen exit intention.
  • Tidsbaseret trigger. Kommer frem efter den tid du indstiller den til.
  • Du skal tilknytte et kreditkort når du opretter en konto, også ved den gratis prøveperiode.
  • Begrænset statistik.
MailChimp har pop-up tilmeldingsformular - denniskronborg.dk

MailChimp

Finder du inde under lists -> sign up forms. Her kan du vælge pop-up tilmeldingsformularen. Editoren er simpel. Du kan uploade billed og vælge op til 3 data felter. Du kan vælge blandt 4 forskellige design muligheder, alt afhængigt af om du ønsker med eller uden billede, og om et eventuelt billede skal være højre eller venstre stillet. God til dig der allerede bruger MailChimp, har en lille kontakt liste, og hvor prisen er en faktor. Husk at ved gratis produkter er du produktet!

Installeres nemt på websiden ved hjælp af et javascript.

Pris: Gratis hvis du har mindre end 2000 som du sender mails til. Der er begrænsinger i funktionalitet på gratis konto. Betalt løsning starter ved $20,- pr. md.

Besøg MailChimp.

MailChimp tilbyder pop-up tilmeldingsformular - denniskronborg.dk

For

  • Nemt at lave pop-up tilmeldingsformularen
  • Nemt at ændre font, farve, tekster, størrelser etc.
  • Alt-i-en-løsning
  • Gratis

Imod

  • Nul support hvis du er Gratis kunde. På engelsk hvis du er betalende.
  • Du kan kun vælge mellem 4 forskellige designs.
  • Ingen exit intention.
  • Tidsbaseret trigger med store begrænsninger. Kan kun komme frem med det samme, efter 1 sekund, 3 sekunder eller max. 5 sekunder.
  • Begrænset statistik.
popu-ps udbydere pop-up tilmeldingsformularer - denniskronborg.dk

Popu.ps

Ikke det oplagte valg hvis du primært vil bruge pop-up til at få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev. Men den kan så meget andet. Der er 16 forskellige skabeloner at vælge imellem. Både med og uden billede. Du kan lave en video pop-up. Et par andre smarte pop-up skabeloner gør det muligt at dine besøgende kan følge din Instagram profil, eller følge dig på Facebook. Nyttigt hvis du i høj grad benytter dine sociale medier til at skabe leads og salg. Det er en type pop-up der er god hvis du vil bruge pop-up til at gøre opmærksom på forskellige ting. En produkt video, din facebook side, et tilbud, ledige tider eller andet lignende.

Installeres nemt på websiden ved hjælp af et Javascript.

Pris: Gratis for op til 1000 pop-up visninger på din webside. Har du brug for flere visninger betaler du for antallet. 50.000 visninger koster $40,-

Gå til Popu.ps.

popu-ps har rigtig mange funktioner til din pop-up - denniskronborg.dk

For

  • Mange skabeloner at vælge imellem
  • Har du mere end et website, kan du oprette flere pop-ups og styre dem fra popu.ps dashboardet.
  • A/B split testing. Du kan lave 2 forskellige pop-up’s og teste hvilken der virker bedst.
  • Avanceret statistik med antal visninger, kliks, hvilken browser de er vist i, geografisk placering, og meget mere.
  • Tekst pop-ups, billed pop-ups, video pop-ups, Facebook post pop-ups og mange flere.
  • Mulighed for animation når pop-up skal komme til syne
  • Du kan planlægge hvornår din pop-up skal kunne ses.
  • God til at henlede den besøgende på et tilbud, dit kursus, ledige tider o.lign. da du linker til en webside / landing page.

Imod

  • Ikke egnet til listbuilding.
  • Har utroligt mange indstillinger, kræver en indsats at sætte sig ind i alt.
  • Brug af billede kræver lidt arbejde, da der ingen størrelser er angivet. Endte med at jeg selv måtte måle pixel antal for at få det helt i vinkel. Ved for stort billede forsvinder CTA knappen!
  • Kan kun opsamle email adresser til MailChimp. Kræver du roder med en embed code. Så er du teknisk indstillet er du på hjemmebane. Hvis ikke så findes der mange andre pop-up der er meget nemmere at arbejde med.
OptinMonster er super godt til listbuilding - denniskronborg.dk

OptinMonster

Er et super værktøj for den profesionelle webside ejer. Hvis du mener det alvorligt med at benytte pop-up teknologi til at “fange” dine besøgende på din webside, er OptinMonster særdeles brugbart. Du kan vælge imellem pop-ups pre-designet i en lang række forskellige skabeloner, men OptinMonster indeholder også floating bars, slide-ins, tilmeldingsformularer til din sidebar og meget mere. Du tilføjer selv dine billeder og tekst. Du kan A/B split teste for at finde den pop-up der virker bedst, der er avanceret statistik og du kan benytte forskellige tilmeldingsformularer på forskellige sider på din webside. Er ikke et plugin, du styrer det hele fra dit dashboard i OptinMonster.

Du kan bruge OptinMonster på 13 forskellige webside systemer. Blandt andet WordPress, Magento, PrestaShop, Shopify og alle andre sider hvor du kan indsætte en HTML kode.

Pris: Basic version (dog kun pop-up) $49,- / år. Plus version med flere typer af tilmeldingsformularer $99,- / år.

Her finder du OptinMonster.

OptinMomster er din ven når du skal have flere nyhedsbrevstilmeldinger - denniskronborg.dk

For

  • Fungere med 19 forskellige nyhedsbrevsystemer, bla. MailChimp, CampaignMonitor, Mad Mimi, SalesForce Pardot med flere.
  • Udover pop-up formularer får du en lang række andre værktøjer som er meget nyttige til at få flere tilmeldte til din e-mail liste.
  • A/B split testing.
  • Avanceret statistik.
  • Mange triggers så du kan få din tilmeldingsformular til at opføre sig præcist som du ønsker.
  • Super nemt at bruge.

Imod

  • Du kan se at skabelonerne er designet i USA.
  • Tjaaa, ikke så meget dårligt at sige. Det virker bare!
Thrive Leads tilbyder pop-up tilmeldingsformular - denniskronborg.dk

Thrive Leads

Thrive Leads er for dig der er seriøs med din webside, og for dig hvis du gerne vil bruge forskellige tilmeldingsformularer rundt omkring på din webside. Thrive Leads er nemlig meget mere end pop-up. Her får du pop-up, slide-in, sticky-ribbon (fast bjælke for oven på din webside), tilmeldingsformularer der kan placeres i indhold, 2-step opt-in (indsæt et link i tekst, når der klikkes åbnes der en tilmeldingsformular) og sidebar formular. Hvis du gerne vil bruge forskellige tilmeldingsformularer får du det hele i en pakke her. Du kan A/B split teste på forskellige tilmeldingsformularer, der er god statistik.

Du kan koble Thrive Leads sammen med 21 forskellige nyhedsbrevsystemer, blandt andet: MailChimp, GetResponse, ActiveCampaign med flere.

Pris $67,- for hele pakken installeret på en webside. Har du flere websider koster det $97,-

Du kan se mere om Thrive Leads her.

Jeg benytter selv Thrive Leads og er meget glad for det.

Thrive Leads er din alt i en løsning til list building -. denniskronborg.dk

For

  • God og hurtig support.
  • Rigtig mange forskellige skabeloner, og du kan selv lave dine egne med deres drag & drop funktion.
  • Tilknyttes direkte til dit nyhedsbrevsystem.
  • List building med turbo på.
  • Du kan ændre stort set alt. Farver, fonte, billeder, størrelser, med mere.
  • Mange triggers. Både på tid, placering, exit intent med mere.
  • Du kan lave spørgeskemaer, multiple choice og bruge animationer.
  • Er et dedikeret WordPress plugin, så du skal have en hosted WP webside.

Imod

  • Du kan komme lidt i tvivl om hvordan formularen publiseres når du har lavet den. Men, der er rigtig mange gode support videoer, så der er hjælp at hente hvis du er i tvivl.
  • Derudover spiller det bare rigtig godt.
elegant themese står bag bloom tilmeingsformular byggeren - denniskronborg.dk

Bloom Email Opt-In

Er et WordPress plugin med pop-up tilmeldingsformularer, fly-in (slide-in), inline forms, sidebar forms, efter blog post forms og låst indhold tilmeldingsformularer som du kan bruge hvis den besøgende kun skal kunne se eksempelvis en blog artikel hvis de giver deres email adresse. Så et plugin der igen tilbyder flere forskellige tilmeldingsformularer. Masser af trigger muligheder. Og du kan vælge at placere forskellige tilmeldingsformularer på forskellige sider og undersider. Eks. en pop-up på en speciel produkt side, eller i en bestemt blog artikel.

Integrere med 16 forskellige nyhedsbrevsystemer så tilmeldte til et nyhedsbrev automatisk kommer på din kontakt liste i dit nyhedsbrevsystem.

Pris: $89,- pr. år / eller et engangs beløb på $249,-. Så får du til gengæld både Bloom Email Opt-in plugin, plus 87 WordPress thema’er, og 5 andre plugin (blandt andet et til sociale media deling)

Her finder du Bloom.

Bloom fra Elegant Themes er en god måde at lave tilmeldingsformularere på - denniskronborg.dk

For

  • Fede skabeloner
  • Nemt at bruge
  • 115 forskellige skabeloner at vælge imellem!
  • Avanceret statistik
  • Mange muligheder og yderst fleksibelt.
  • Virker til WordPress, og du installere den som et plugin.
  • Du får meget for pengene, da dit køb også giver dig 87 thema’er til WordPress plus ekstra plugins.

Imod

  • Kræver du kører WordPress på din webside.
  • Ingen exit intention.
sumome er en udbyder af en række nyttige online værdktøjer - denniskronborg.dk

SumoMe

Super enkel at bruge og et godt sted at starte hvis du i første omgang er ude efter en simpel pop-op, der er gratis. I gratis løsningen kan du kun bede besøgende om deres email adresse, og benytte simple designs. Betalende brugere får en lang række gode funktioner, og du kan tilknytte flere felter. Kan som en af de få integrere med en lang række andre nyhedsbrev systemer eller andre software systemer, da de integrere med Zapier (Zapier er en “connector” der lader flere forskellige typer af software udveksle data).

Installeres som et plugin i WordPress, men fungere også til til Shopify, Squarespace, Weebly, eBlogger og mange andre.

Pris: Starter ved $10,- pr. md. for list builder. Ønsker du at bruge andre af deres apps betaler du ekstra.

Her finder du SumoMe.

sumome er et godt valg til listbuilding - denniskronborg.dk

For

  • Nemt at bruge
  • Enkel at lave en pop-up
  • Indeholder en lang række værktøjer som en del af SumoMe. Blandt andet Welcome Mat, du kan indstille til at være det første dine besøgende ser. Der er også social medie deling og mulighed for at se statistik på din webside.

Imod

  • Kræver du kører WordPress på din webside.
  • Gratis versionen har begrænsede indstillingsmuligheder, og kun muligt at vælge 1 skabelon. Så for at få mest ud af SumoMe, skal du på en betalt løsning.
  • Ingen exit intention.
  • Kan blive en dyr løsning, hvis du bruger flere af deres apps, og er på en betalt løsning.
sleeknote er en dansk udbyder af pop-up formularer - denniskronborg.dk

Sleeknote

Dansk udviklet med base i Århus. Sleeknote besidder stor ekspertise omkring konvertering af besøgende til nyhedsbrevmodtagere og hvordan du konvertere dem til kunder. Er især velegnet til websider der har meget trafik, ikke mindst webshops. Du kan vælge om din pop-up skal bruges til at få tilmeldinger til dit nyhedsbrev, om du ønsker følgere på Facebook eller den skal være en kontakt formular. Du kan vælge imellem 5 forskellige placeringer på din webside. Du kan ændre stort set alt; fonte, farver, billeder med mere. Kan indstilles så den ikke vises til de der allerede er tilmeldt, og du kan vælge om den skal vises på alle dine sider eller eksemplvist kun forsiden. Integrere til mange af de danske nyhedsbrevsystemer som eksempelvis Ubivox, Apsis og MailPlatform.

Fungere til WordPress, Prestashop, Magento, SmartWeb og alle andre hvor du kan indsætte et Javascript.

Pris: 7 dages Gratis prøveperiode. 50.000 visninger i “Basic pakken” koster $69,- / md. Ønsker du A/B split test betaler du $129,- /md. Premium løsning hvor du får tilknyttet din egen ekspert der kan rådgive dig koster det $749,- / md. (her får du så 750.000 visninger).

Besøg SleekNote.

Sådan ser sleeknote ud når du laver en pop-up tilmeldingsformular - denniskronborg.dk

For

  • Meget brugervenligt. Enkle steps du skal igennem som er enkle og godt forklaret.
  • Vælg om pop-up skal være tids baseret eller ved exit intent.
  • Du kan indstille til i hvilken periode den skal være synlig.
  • Kan indstilles til kun at vises for eksempelvis trafik du får fra Facebook, så kan laves meget målrettet.
  • Statistik på visninger og antalt tilmeldte.
  • Dansk support, dog kun prioriteret support på en af de dyrere planer.

Imod

  • Kun pop-up tilmeldingsformular. Så hvis du gerne vil have en sidebar tilmelding, skal du have 2 software systemer.
  • Ingen skabeloner. Vælg imellem med og uden billede.
  • Begrænset hvilke nyhedsbrevsystemer du kan tilføje. Med mindre du er teknisk anlagt.
  • Prisen.

Andre du kan kikke på

Der findes rigtige mange der udbydere pop-up tilmeldingsformularer. Både nyhedsbrevsystemer, men også dedikeret firmaer der har specialiseret sig i software til listbuilding. Her nogle du også kan kikke på:

OptinSkin – 18 forskellige skabeloner. Fungere med alle gængse nyhedsbrevsystemer. Enkel at bruge. God til blogs. Pris starter ved $67,- /år.

Pop-Up Domination – Fungere på alle websider løsninger hvor du kan installere et Javascript. Er super hurtigt, og oplever du at nogle af de andre systemer konflikter med dine CSS filer, er dette et godt alternativ. Mange fede skabeloner. Pris starter ved $9,- pr. md.

MailMunch – Fungere blandt andet på WordPress, Magento, Shopify, Joomla og Drupal websider. Du kan lave pop-up tilmeldingsformularer, embeded (der er en del af dit indhold), top bar og slide-in. Gode skabeloner. A/B split testing og meget mere. Gratis for et enkelt site, ønsker du tilmeldingsformularer uden logo, og lidt mere funktionalitet starter prisen ved $6,30 / md.

Bounce Exchange – For Top-100 virksomheder. De overtager arbejdet med at lave din pop-up, forbedre den løbende, analysere din statistik og meget mere. Du outsource opgaven til dem, med henblik på at konvertere dem af dine webside besøgende der ikke foretager et køb, over på din email liste. Udfra devisen “du får hvad du betaler for” har de prissat deres service. Starter ved knap $3000 pr. måned.

Reel – Specialiseret i webshop konverteringer. Arbejder primært med exit intent, og at konvertere de besøgende der forlader din side uden et køb over til at købe. Samtidig med at opbygge flere tilmeldte til din email liste. Pris $0,99 pr. email tilmeldt de skaffer, eller en fast pris på $799 pr. md.

Pop-Up tilmeldingsformular – Konklussion

Pop-Up tilmeldingformularen er en af de meste effektive måder at få flere til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev. Du bør allerede nu sætte en op på dit website.

Der findes rigtig mange udbydere at software til pop-up. Det er en smagssag om du foretrækker at din email service provider (dit nyhedsbrev system) har det som en del af deres services, eller om du foretrækker en dedikeret udviklet pop-up form. Det gode er at stort set alle pop-up tilmeldingsformularer kan integrere med dit nyhedsbrevsystem. Så dette skal du ikke lade dig begrænse af. Integrationen bestyder at når du får en tilmelding igennem din pop-up tilmeldingsform, så tilføjes kontakten automatisk på din kontaktliste i dit nyhedsbrevsystem. Prøv dig frem med dem nævnt i denne artikel, eller prøv at Google hvis ikke du syntes dem nævnt her kan det du søger.

En god idé er at prøve dig frem med forskelige budskaber. Skift budskab engang om måneden hvis du har lidt trafik, og måske ugentligt hvis du har en webside med megen trafik. Og skriv så din konverteringsrate ned, og hold øje med den i en periode. Det giver dig nogle ideer om hvilket indhold, tekst, farver etc., som virker bedst på netop din webside.

Pop-up virker i alle brancher. De virker på B2B og B2C markedet. I alle nicher. Jeg har set store industrikoncerner benytte dem med lige så stor succes, som dem der har en blog eller driver en webshop.

Hvad vil jeg anbefale?

Er du nybegynder eller har meget lidt trafik, så vælg et nyhedsbrevsystem der har en indbygget pop-up som en del af deres tilmeldingsformular. Som eksempelvis MailChimp eller Bullsender. Alternativt SumoMe på deres gratis plan.

Har du fået styr på din trafik, og har mange besøgende og sidevisninger, og seriøst ønsker at opbygge en email liste, så vil jeg kikke på OptinMonster, Bloom, SumoMe eller Thrive Leads. Alle disse 4 giver dig rigtig mange muligheder for at arbejde seriøst med listbuilding og især med OptinMonster, Bloom og Thrive Leads får du rigtig meget for pengene.

denniskronborg.dk kan du se hvordan jeg bruger forskellige typer af tilmeldingsformularer, og du kan læse om de 6 mest anvendte typer af tilmeldingsformularer i denne blog artikel: 6 Tilmeldingsformularer der virker

Hvad er dine erfaringer med Pop-Up tilmeldingsformularer? Og hvilken bruger du?

Recommended Posts