[Black Friday] Sådan laver du den optimale E-mail kampagne til Black Friday. Forøg dit salg med denne kampagne [Video]

B

lack Friday har udviklet sig til en af de helt store shopping dage. Den indvarsler for alvor julens komme og sætter gang i det meget ventede julesalg.

Jeg har sammensat den optimale E-mail markedsførings kampagne som du frit kan kopiere eller lade dig inspirere af til dit Black Friday salg. I videoen ovenfor gennemgår jeg i detaljer hvordan denne kampagne ser ud.

 

I videoen; “Sådan laver du den optimale E-mail kampagne til Black Friday” kan du se:

  • Hvornår du skal udsende mails med dine Black Friday tilbud
  • Hvormange mails du skal sende
  • Hvilket indhold der skal være i de forskellige mails

Black Friday er et amerikansk fænomen, og falder den sidste fredag i november. I USA er det dagen efter Thanksgiving. En højtid der regnes for een af de største i det amerikanske. Herhjemme er det en ganske almindelig fredag, men med godt og vel 4 uger til jul er det herhjemme også blevet populært at lave specielle tilbud på netop denne dag.

Black Friday er karakteriseret ved at der kun er 24 timer at lave de gode indkøb i for de handlende. Og for sælgerne er det også kun 24 timer som du skal have det maksimale ud af. Derfor er det altafgørende for din succes at du sender de rigtige kampagne mails afsted.

Video: Sådan laver du den optimale E-mail kampagne til Black Friday. Forøg dit salg med denne kampagne

Se videoen ved at klikke for oven i denne artikel. Heri giver jeg mit bud på den optimale kampagne som du bør opsætte til dit Black Friday salg.

Sådan laver du den optimale E-mail kampagne til Black Friday

Mange shopper efter julegaver, mens andre leder efter det super gode tilbud til dem selv.

Der hersker lidt usikkerhed om hvor navnet Black Friday stammer fra. Nogle mener at det stammer fra de mange biler der befærdede de amerikanske veje og efterlod sorte dæk mærker på netop denne dag, mens andre mener at det stammer tilbage fra bogholder traditionen med at røde tal markerede et underskud og sorte tal markerede et overskud. Og Black Friday var typisk en dag med gode tilbud der fik mange butikker til at få sorte tal i regnskabet.

I 2013 begyndte de første danske webshops at holde Black Friday, siden er flere kommet til og det har bredt sig til de fysiske butikker. I 2015 var Black Friday den handelsdag på året hvor der blev målt den største Dankort omsætning.

I USA holder mange detail butikker åbent i samtlige 24 timer for at konkurrer med online butikkerne. Og selve julesalget starter tidligere og tidligere. Walmart (der er verdens største supermarkedskæde) lancerede således allerede 1. september “25 Toys for the Holidays”. En lancering der udover at give Walmart en position som det førende supermarked at shoppe efter julegaver i, også har til formål at indsamle data på hvordan forbrugerne reagere på de 25 produkter så Walmart når det virkeligt gælder fra Black Friday og frem har de rigtige ting på hylderne. Tidligere år har både Disney (med Star Wars legetøjsprodukter) og Toys ‘R’ Us lanceret produktserier eller kampagner til julehandlen med start tidligt i September.

Også i år forventes det at Black Friday slår alle rekorder og bliver en rigtig vigtig dag for alle virksomheder. Og E-mail markedsføring er den oplagte markedsførings kanal at benytte for at drive salg på Black Friday og frem mod jul.

Opsummering

Black Friday er en enorm vigtig shopping dag. Uanset om du driver en webshop, er rådgiver, konsulent, behandler eller andet er der rig mulighed fro at booste dit salg med de rette tilbud og den rette kampagne.

Det oplagte er at sælge til dem der allerede kender dig og markedsføre dine Black Friday tilbud til dem du har på din kontaktliste.

I videoen ovenfor kan du se hvordan jeg anbefaler at du opsætter din E-mail kampagne for at få det optimale ud af dit Black Friday salg.

Det bedste af det hele er at du kan automatisere din kampagne, så dine mails udsendes helt automatisk.

Jeg håber videoen falder i din smag og du får noget input til din kampagne. Skriv gerne en kommentar nedenfor. jeg vil rigtig gerne høre hvordan du har opsat din E-mail kampagne.

Recommended Posts