Kommunikationsstrategi

Kommunikationsstrategi i en krise tid

Kommunikationsstrategi handler om hvordan du kommunikere dit budskab både internt og eksternt.

Kommunikation handler om at få dit budskab fortalt til en gruppe af mennesker. Det kan være et budskab omkring dine produkter. Dine services. Eller om dit brand og din virksomheds værdier.

Salgsplan

Skabelon til salgsplan - 19 sider word skabelon lige at bruge.

Kommunikationsstrategi i krisetid

Kommunikation i en krisetid skal håndteres delikat. Det er vigtigt at der tages højde for typen af krise der skal kommunikeres om eller i.

Hvad forventer målgruppen?  

Hvad forventer virksomhedens ledelse og ejerkreds?

Og hvad vil pressen tænke?

I en krisetid, er det derfor vigtigt nøje at tage alle forhold i betragtning. Og derefter tage nogle valg, om hvad der skal kommunikere eller ikke skal kommunikeres.

I videoen ovenfor viser jeg 2 eksempler på kommunikation baseret i 2 forskellige kommunikansstratgeier. Den ene holder fast i at kommunikere som de plejer, selv om det er midt i Corona krisen.

Og den anden har ændret deres kommunikationsstrategi så den tager højde, for at de ikke kan sælge som normalt, og deres målgruppe har helt andre behov. De møder med andre ord målgruppen i øjenhøjde, og skaber dermed grobund for at målgruppen stadig er "fans" når krisen er ovre.

Kommunikation

I en krisetid er de bedste platforme at kommunikere i gennem, de platforme hvor din målgruppe er tilstede.

Har du en liste med nyhedsbrevsmodtagere, er det oplagt at starte her. De er trofaste og kender din virksomhed i forvejen. Udnyt det til at adressere den udfordring virksomheden har, eller de fælles udfordringer I har sammen med målgruppen.

Du kan med fordel implementerer den samme strategi på tværs af platforme. Så din målgruppe ser samme budskaber, funderet i den samme kommunikationsstrategi, uanset hvor du møder dem.

Opsummering

Kommunikationsstrategi er en svær størrelse. bedst som vi tænker vi har styr på det, sker det noget uforudset. Og det er her, der i alle virksomheder bør være en plan og et beredskab klar til at tage fat i de udfordringer der måtte være.

Er kommunikationsstrategien ikke i øjenhøjde med målgruppen, så skal strategien ændres. Det er ihvertfald meget nemmere, end at ændre målgruppens opfattelse 😉

Del på sociale medier

About the Author

Hej! Kronborg her. Jeg arbejder med online markedsføring, branding, leadgenerering, salg og kompetenceudvikling. Jeg underviser og rådgiver data drevne marketingchefer og salgschefer hos virksomheder der vil lidt mere. Mine online kurser kompetenceudvikler salg og marketing.

>