Dennis Kronborg Marketing Akademi logo

HJEMMESIDE ANALYSE

Utrolig viden om dine hjemmeside besøgende

Hjemmeside analyse giver dig indblik i hvordan din hjemmeside performer
arrow-down

Vil du gerne vide mere om hvordan din hjemmeside bruges og de besøgendes adfærd?

Op imod 73% af data bruges ikke 

Mellem 60 og 73% af den data brugerne generere bruges ikke i virksomhederne. Det betyder at dine besøgende med stor sandsynlighed efterlader klare købssignaler som du aldrig opdager.

50% af hjemmesider bruger Google Analytics

Hvornår har du sidst tjekket Google Analytics? Du er ikke alene hvis du stort set aldrig ser i analytics. Selvom det er installeret på hver anden hjemmeside, er de færreste der bruger det jævnligt. Der står i skærende kontrast til at det er et af de bedste værktøjer til at få mere viden om brugen af din hjemmeside.

Ved du hvor i din kunderejse konverteringen sker?

Din kunders rejse hen imod den handling du ønsker er enormt vigtig. Har du gjort det så simpelt og enkelt som overhovedet muligt? Og ved du overhovedet hvordan din hjemmesides besøgende opføre sig i løbet af kunderejsen?

70% af dine hjemmeside besøgende kommer aldrig igen!

Gennemsnitligt forlader 70% din hjemmeside imens den loader eller straks efter den er loadet. Og de kommer aldrig tilbage! Vil du vide mere om dine besøgende og få indsigt i hvem du skal tiltrække og hvordan du får dem til at blive lidt længere?

Er dine hjemmeside besøgende frustrerede?

Oplever du at jeres brugere af hjemmesiden ikke kan finde hvad de leder efter? Og oplever du at de ikke foretager de handlinger du ønsker. Så skyldes det formentligt at de ikke kan finde det de ønsker, eller forstår den handling du ønsker de skal udføre.

Lær dine besøgende at kende

Du kan få værdifuld information fra din hjemmeside, som du kan bruge til at målrette din markedsføring. Ved at lære dine besøgende at kende, kan du langt nemmere skabe relationer og dermed få dem til at advokere for det du sælger.

arrow-down

Din hjemmeside er dit vigtigste aktiv

Hvis du betragter din hjemmeside som en butik i gågaden. Vil de der så går forbi udenfor syntes vinduerne er så interessante at de vil kikke indenfor? Og vil de blive i butikken for til sidste at foretage et køb eller lave en anden form for konvertering? Eller vil de bare gå ud igen for aldrig at komme retur?


Som bygninger og varelager er din hjemmeside et aktiv.


Er din hjemmeside:

  • Lavet således den tiltrækker kunder?
  • Lavet så den skaber salg?
  • Optimeret til at skaffe leads til salgsafdelingen?
  • Nem at navigere rundt på?
  • Lavet så de besøgende nemt kan finde det de leder efter?
  • Lavet så det er nemt og intuitivt at bruge til det formål du ønsker?
  • Lavet så den rangere i Googles søgeresultater?
  • Lavet for længe siden og trænger til en opdatering?

Din hjemmeside er super vigtig. Det er her kunder og potentielle kunder først "lander" når de søger svar på en udfordring, ønsker at købe noget eller skal i kontakt med dig.


Det er dit online udstillingslokale.


Uanset om du står og skal optimere eller justere på en eksisterende hjemmeside eller skal have lavet en helt ny, er det bedste sted at starte med det du har netop nu. Forstå hvordan din hjemmeside virker og hvordan dine besøgende bruger hjemmesiden.


Outputtet af denne hjemmeside analyse er en rapport på 60-70 sider der viser et klart billede af hvem der besøger din hjemmeside, deres karakteristika, deres adfærd på websiden og uvurderligt indblik i hvad der virker på din hjemmeside og hvad der ikke virker for den besøgende.


Syntes du ikke også det er vigtigt dine besøgende kan finde det de søger? Og nemt og enkelt kan udføre de handlinger der giver værdi for såvel din virksomhed som kunden?


Så er denne hjemmeside analyse noget for dig!

arrow-down

Du kan vælge at gøre en af 2 ting:

DU VIL VIDE MERE

Du vil vide mere. Du vil lære af de online aktiviteter du allerede har i gang. Du vil lære hvad det er dine besøgende efterspørger. Du vil lære dine besøgende at "kende". For du ved at kun derigennem er du i stand til at lave en succesrig hjemmeside der skaber resultater for din virksomhed.

Du gætter

Du kender da godt kunderne og ved sådan nogenlunde hvordan de bevæger sig rundt på din hjemmeside. Du prøver dig lidt frem med at flytte lidt rundt på nogle billeder og lidt tekst. Du prøver lidt på egen hånd at skrive lidt mere forklarende tekster og vil prøve med lidt ændringer af farverne. 

Hjemmeside analyse: Dette får din virksomhed...

FYLDESTGØRENDE RAPPORT

I modtager en grundig analyse af jeres hjemmeside. Denne indeholder data om brugere, deres adfærd, konverteringer, de ting der virker og de ting der ikke virker. Rapporten er typisk på 60-70 sider plus et fyldestgørende executive summary.

TRACKING

For at lave en fyldestgørende rapport opsættes der avanceret tracking på jeres hjemmeside for at få det bedste datagrundlag for analysen.

heatmap

I får heatmaps og konverterings tragte der viser musebevægelser og hvilke menupunkter brugerne klikker på. Desuden ser i hvor lang tid brugerne er på de enkelte sider og hvilke handlinger de foretager. Heatmaps er tilgængelige som billeder og video.

KONKURRENTANALYSE

I bliver benchmarket mod jeres væsentligste konkurrenter, så i får et indtryk af hvordan I klare jer i forhold til dem. Også inkluderet er overblik over hvilke online markedsføringsformer jeres konkurrenter benytter sig af.

anbefalinger

I får som en del af rapporten kvalificerede anbefalinger til hvor I gør det godt, og hvad der skal ændres. Samt input til hvordan i ændre de ting hvor i ikke performer godt nok.

arrow-down

Denne Hjemmeside analyse giver dig

Unik viden der forbedre din online markedsføring

RAPPORT

Din analyse

Dit output er en grundig rapport med analyse af alle de data punkter der indsamles. Du får overblik over dine bruger, deres adfærd på hjemmesiden samt hvad der virker og hvad der ikke virker efter hensigten.

TRACKING

Dybdegående data

Vi benytter avanceret data tracking for at få så valide og dybe data om dine brugere som muligt. Vi arbejde med demografiske, geografiske, sociodemografiske data, samt brugeradfærds analyser.

HEATMAP

Video af brugeradfærd

Du får video og billeder af musebevægelser og webside kliks som giver et klar billede af hvad der fanger den besøgendes interesse og stimulere deres adfærd.

KONKURRENTANALYSE

Benchmarking

Vi indsamler data fra dine væsentligste konkurrenter som din virksomhed benchmarkes mod. Du kan således se hvordan din virksomhed klare sig og hvor der skal sættes ind.

TRAFIKKILDER

Hvor kommer de fra?

Du får indsigt i trafik, trafikkilder, søgeord, links samt brug af annoncering og sociale medier. 

ANBEFALINGER

Forbedring

Rapporten indeholder klare anbefalinger som bringer dig i mål i forhold til den strategi I har lagt.

Hej! Mit navn er Kronborg


Jeg rådgiver, udvikler og arbejder med landets dygtigste marketingchefer og ledere indenfor digital markedsføring og salg.

 

Min baggrund er indenfor salg og markedsføring hvor jeg i 25 år har arbejdet med produktlanceringer, markedsføring og salg i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, Holland, Spanien, England og i USA.


Jeg rådgiver, laver kurser, holder foredrag og afvikler workshops om online markedsføring og digital tilstedeværelse for blandt andre Succes Online, Ivækst, Blue Water, Aalborg Forsyning, Knauf, ITW, Danske Hoteller, CCBR, Jyske Finans, Hjallerup Maskinforretning, Provarde og Danske Erhvervsskoler og Gymnasier.


I dag rådgiver jeg virksomheder omkring online markedsføring og salg. Og jeg hjælper marketingansvarlige og ledere med at kompetenceudvikle sig indenfor online markedsføring og salg.

Efter mere en 25 år med markedsføring og salg kan jeg hjælpe dig med at opnå dine mål. Faktisk er det noget jeg brænder så meget for at jeg nu er laver kurser, workshops og længerevarende mentorforløb.

Dennis Kronborg

Dennis Kronborg Marketing konsulent

Denne Hjemmeside analyse giver dig:

RAPPORT

Fyldestgørende rapport på 60-70 sider med dyb indsigt og analyse af dine hjemmeside og dens funktion.

HEATMAPS

Se de besøgendes aktivitet på din hjemmeside. Følg musebevægelser og klik for bedre idé om hvad brugerne foretager sig.

ANBEFALINGER

Relevante og gennemanalyserede data sikre at du får brugbare anbefalinger til forbedringer og optimering.

arrow-down

Andre siger om Dennis Kronborg

Skarp og velforberedt formidler

Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde tæt sammen med Dennis på flere af Succes Onlines aktiviteter, herunder Succes Online Summit. Dennis er altid skarp, velforberedt og meget imødekommende formidler.

Jonas Madsen ... Projektleder

Jeg er super tilfreds

Super godt! Det var bedre end jeg forventede. Jeg er super tilfreds..

Katja Wilmsen ... Direktør

Er denne Hjemmeside analyse noget for dig?

Denne Hjemmeside analyse er ikke for alle virksomheder.

Hvem er dette for

  • check-circle-o
    Virksomheder der har en oprigtig interesse i at forbedre brugeroplevelsen på hjemmesiden.
  • check-circle-o
    Virksomheder der ønsker at give værdi til deres besøgende.
  • check-circle-o
    Marketing og salgsansvarlige der ønsker at professionalisere markedsføring og salg.
  • check-circle-o
    Virksomheder der ønsker at kompetenceudvikle medarbejderne.

Hvem er det ikke for

  • times-circle-o
    Virksomheder der ikke er parat til at investere i deres kunder.
  • times-circle-o
    Virksomheder der ikke har afsat et budget til online markedsføring og salg.
  • times-circle-o
    Virksomheder der ikke er klar til at omfavne en verden der er blevet digital. 
  • times-circle-o
    Virksomheder der ikke er forandringsparate. 
arrow-down

Enter your text here...

Spørgsmål og svar

Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål:

Hvor lang tid vare analysefasen?

Hvad kræves der for at lave en hjemmeside analyse?

Hvad med GDPR?

Hvad får vi ud af en Hjemmeside analyse?

Hvordan booker jeg en Hjemmeside analyse?

Hvad koster en Hjemmeside analyse?

Lyder spændende. Send mig mere information!

Klik nedenfor så modtager du ganske uforpligtende en mail med mere information om Hjemmeside analysen.

© Dennis Kronborg Marketing Akademi

>