E-mail kampagne til Black Friday. Forøg dit salg

E-mail kampagne til Black Friday

Black Friday har udviklet sig til en af de helt store shopping dage. Den indvarsler for alvor julens komme og sætter gang i det meget ventede julesalg.

Jeg har sammensat den optimale E-mail kampagne til Black Friday som du frit kan kopiere eller lade dig inspirere af til dit Black Friday salg. I videoen ovenfor gennemgår jeg i detaljer hvordan denne kampagne ser ud.

I videoen; "Sådan laver du den optimale E-mail kampagne til Black Friday" kan du se:

  • Hvornår du skal udsende mails med dine Black Friday tilbud 
  • Hvor mange mails du skal sende
  • Hvilket indhold der skal være i de forskellige mails

Hvad er Black Friday?

Black Friday er et amerikansk fænomen, og falder den sidste fredag i november. I USA er det dagen efter Thanksgiving. En højtid der regnes for een af de største i det amerikanske. Herhjemme er det en ganske almindelig fredag, men med godt og vel 4 uger til jul er det herhjemme også blevet populært at lave specielle tilbud på netop denne dag.

Black Friday er karakteriseret ved at der kun er 24 timer at lave de gode indkøb i for de handlende. Og for sælgerne er det også kun 24 timer som du skal have det maksimale ud af. Derfor er det altafgørende for din succes at du sender den rigtige E-mail kampagne til Black Friday afsted.

Julegaver

Mange shopper efter julegaver, mens andre leder efter det super gode tilbud til dem selv.

Der hersker lidt usikkerhed om hvor navnet Black Friday stammer fra. Nogle mener at det stammer fra de mange biler der befærdede de amerikanske veje og efterlod sorte dæk mærker på netop denne dag, mens andre mener at det stammer tilbage fra bogholder traditionen med at røde tal markerede et underskud og sorte tal markerede et overskud. Og Black Friday var typisk en dag med gode tilbud der fik mange butikker til at få sorte tal i regnskabet.

I 2013 begyndte de første danske webshops at holde Black Friday, siden er flere kommet til og det har bredt sig til de fysiske butikker. I 2015 var Black Friday den handelsdag på året hvor der blev målt den største Dankortomsætning.

Sådan laver du den optimale E-mail kampagne til Black Friday

I USA holder mange detailbutikker åbent i samtlige 24 timer for at konkurrerer med online butikkerne. Og selve julesalget starter tidligere og tidligere. Walmart (der er verdens største supermarkedskæde) starter allerede med markedsføringen i september, og herhjemme er flere og flere begyndt at gøre hele november til en "sort" måned (hvilket er en super dårlig idé, da hele ideen om gode tilbud i 24 timer så ligesom ikke er specielt appellerende).

Også i år forventes det at Black Friday slår alle rekorder og bliver en rigtig vigtig dag for alle virksomheder. Og med en E-mail kampagne til Black Friday er du godt rustet til at drive salg på Black Friday og frem mod jul.

Opsummering

Black Friday er en enorm vigtig shopping dag. Uanset om du driver en webshop, er rådgiver, konsulent, behandler eller andet er der rig mulighed for at booste dit salg med de rette tilbud og den rette kampagne.

Det oplagte er at sælge til dem der allerede kender dig og markedsføre dine Black Friday tilbud til dem du har på din kontaktliste. Det kan du gøre med en E-mail kampagne til Black Friday.

I videoen ovenfor kan du se hvordan jeg anbefaler at du opsætter din E-mail kampagne til Black Friday for at få det optimale ud af dit Black Friday salg.

Det bedste af det hele er at du kan automatisere din kampagne, så dine mails udsendes helt af sig selv.

Jeg håber videoen falder i din smag og du får noget input til din kampagne. 

Er du ny til e-mail markedsføring? Så hjælper jeg dig i gang her: MailChimp for begyndere.

Bruger du e-mail kampagner til Black Friday?

Del på sociale medier

About the Author

Hej! Kronborg her. Jeg arbejder med online markedsføring, branding, leadgenerering, salg og kompetenceudvikling. Jeg underviser og rådgiver data drevne marketingchefer og salgschefer hos virksomheder der vil lidt mere. Mine online kurser kompetenceudvikler salg og marketing.

>