Pop-Up tilmeldingsformular

Pop-Up tilmeldingsformular

En Pop-Up tilmeldingsformular er en meget effektiv måde at gøre dine hjemmeside besøgende opmærksom på dit nyhedsbrev.

Det bedste du kan gøre for dig selv er at få så mange af dine besøgende til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev som muligt. Med kontakter på din nyhedsbrevsliste kan du kommunikere direkte med dine potentielle kunder (og eksisterende kunder for den sags skyld).

Du kan fortælle om din virksomhed, nye produkter, din viden, eller bruge nyhedsbrevet til at opbygge dit brand og skabe loyalitet. Mulighederne er mange, men det hele starter med at få nogle at skrive til. 

Nederst i artiklen kan du se hvilke pop-up tilmeldings software jeg anbefaler.

Hvordan fungere en Pop-Up tilmeldingsformular?

Fungere ved at "poppe" frem på din hjemmeside. Lidt afhængigt af hvilken udbyder af pop-up tilmeldingsformular  du vælger, kan du indstille hvornår den skal "poppe" frem, og du kan vælge hvor den skal placeres.

Du kan også vælge hvilke felter du gerne vil have at den kontakt der tilmelder sig skal udfylde. E-mail adressen er obligatorisk, men du ønsker måske også et navn?

Eller hvis du arbejder med segmenterede lister kan du tilføje et felt som eksempelvis interesser.

Interesser er nyttige hvis du allerede nu, eller i fremtiden, planlægger at lave personligt indhold baseret på dine kontakters interesser. Du kan i tilmeldingsformularen eksempelvis spørge efter om modtageren ønsker dit generelle nyhedsbrev. Eller nyhedsbrev med den ene eller anden produkt kategori.

På den måde kan du opdele dine kunder i segmenter, og sende dem relevant indhold baseret på det kontakten selv har sagt er interessant for dem.

Flere kundeemner med pop-up tilmeldinger

Vær dog opmærksom på at jo FLERE ting du beder din webside besøgende om at udfylde for at tilmelde sig til dit nyhedsbrev, jo FÆRRE tilmeldinger får du.

Dels vil den der skal tilmelde sig føle det er irriterende at skulle udfylde megen information, da det tager tid, dels er der også en grænse for hvad vi synes er relevant information som vi gerne vil give om os selv.

Er du i en niche hvor det er relevant med mange informationer? Hvis det er kutyme kan du godt slippe afsted med at bede om mange informationer. Men, overvej det nøje.

Du kan læse meget mere om tilmeldingsformularer i denne artikel: Hvordan laver jeg E-mail tilmeldingsformularer der virker?

Er en pop-up tilmeldingsformular ikke bare møg irriterende? 

katte elsker pop-op tilmeldinsgformularer - denniskronborg.dk

Hader du også pop-up tilmeldingsformularer?

Mange af os der arbejder med online markedsføring og driver en hjemmeside som del af vor forretning, vil sikkert svare ja til det spørgsmål.

De er irriterende. De dukker op hver gang jeg besøger den her hjemmeside. Også selv om jeg har tilmeldt mig.

Jeg klikker på "luk" hver gang jeg ser en. Hvem gider bruge tid på at udfylde en pop-up? Er alle ting jeg ofte høre.

Men, en god pop-up tilmeldingsformular har avancerede funktioner, som du bør benytte. Du kan indstille din pop-up tilmeldingsformular til kun at blive vist på bestemte tidspunkter.

Indstil din pop-up tilmeldingsformular rigtigt

Den kan indstilles til at der skal gå et vist antal dage mellem den vises til samme besøgende. Eller du kan indstille den til ikke at vises for de besøgende der allerede har udfyldt den. Eller kun at vises på bestemte sider på din hjemmeside.

Så udover selve placeringen, antal felter der skal udfyldes, og hvornår den skal dukke op, så kan du altså indstille en lang række ting, der gør oplevelsen så meget bedre for den besøgende.

Et er indstillinger, noget andet er:

Virker en pop-up tilmeldingsformular

Svaret er: JA!

En Pop-up tilmeldingsformular kan få op til 6-7% af dine hjemmeside besøgende til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev ifølge Jysk.

Det svarer meget godt med de resultater der publiceres i USA. Her har en kendt madblogger sammenlignet en tilmeldingsform i hendes sidebar, med en pop-up. Mens hendes sidebar gav 0.4% konverteringer, gav pop-up tilmeldingsformularen 5,5%.

På min egen hjemmeside denniskronborg.dk, har jeg eksperimenteret rigtig meget med forskellige tilmeldingsformularer. Og min pop-up tilmeldingsformular er den der giver den en af de bedste konverteringer.

Pop up sammenligning - small

Faktisk er resultaterne så gode at når jeg sammenligner en almindelig traditionel tilmeldingsformular med min pop-up, ja så giver pop-up'en 750% flere tilmeldte!!

Se bort fra hvad du selv synes. 

Det skal du gøre fordi du browser internettet med et professionelt udsyn. Du holder øje med konkurrenter, og du bruger tid på research. Du holder dig orienteret, og din browser historik er formentlig meget anderledes end dine besøgendes.

Og indtil videre tyder alle resultater på at pop-up tilmeldingsformularer virker rigtig godt. 

Kend forskel på de forskellige typer af pop-op tilmeldingsformularer. 

Der skelnes typisk mellem pop-op tilmeldingsformularer og slide-in tilmeldingsformularer.

Hvordan virker en pop-up tilmeldingsformular?

Er den type der popper op på hjemmesiden. Den kan placeres midt på siden eller i nederste højre eller venstre hjørne.

Den kan være minimeret, og så åbne efter et vist stykke tid. Hvis den besøgende så klikker på X'et så minimeres den igen​.

Det kan også være en type der ikke er synlig før den popper op. Hvis der så klikkes på krydset forsvinder den helt.

Hvordan virker en slide-in tilmeldingsformular?

Kommer glidende ind fra enten venstre eller højre side. Den åbner efter et bestemt tidsinterval, eller den kan komme til syne når den besøgende har bevæget sig ned igennem din hjemmeside (scrollet ned).

Oftest støder du ind på den scroll baserede når den besøgende kommer ned til bunden af din hjemmeside. Eksempelvis kan den slide-in når den besøgende har læst dit blogindlæg.

Uanset om det er tid, eller brugerne der har scrollet ned på din hjemmeside kalder man dette at være trigger baseret.

Så trigger'en er enten tid eller den aktion / sted som brugeren er på hjemmesiden.

Vælg den rigtige pop-up tilmeldingsformular til din hjemmeside.

Der findes forskellige måder at bruge en pop-up tilmeldingsformular på.

Den simple version

Den er til dig der har en loyal gruppe af følgere der kommer igen og igen til din hjemmeside.

Her behøver du ikke en masser der" bimler og bamler" for at få besøgende til at tilmelde sig vias din pop-up tilmeldingsformular. De ved hvad du står for, og kan lide hvad de ser. Og kommer igen til din hjemmeside regelmæssigt.

Her et eksempel på en simpel pop-up tilmeldingsformular på en side der har megen tilbagevendende trafik.

Simpel pop-op brugt på campen auktioner - denniskronborg.dk

Pop-Up tilmeldingsformular med gave

pop-op tilmeldingsformular på denniskronborg.dk

En af de meste succesfulde måder at bruge en pop-up tilmeldingsformular på er at tilknytte en udveksling af ydelser. Det skal forstås således at du beder om den besøgendes email adresse mod at hun får noget af dig.

Denne udveksling af "noget for noget" virker rigtig godt. Det kræver naturligvis at du har et eller andet du kan give væk som har en værdi for den besøgende.

Ofte er dette en E-bog. En e-bog hvor du har skrevet tips omkring noget du er ekspert indenfor. Og hvor den besøgende tillægger dette en eller anden form for værdi, som er større end den værdi de ligger i deres e-mail adresse. Men, det kan også være fysiske gaver. Som eksempelvis øreringe, klistermærker eller vingummibamser.

Der er også flere der har månedlige konkurrencer hvor du kan vinde gavekort, produkter eller andre ydelser.

Giv værdi i din pop-up tilmeldingsformular

Tænk over hvad der kan give dine besøgende nok værdi, så de uden videre tilmelder sig til dit nyhedsbrev for at få din "gave".

For at sætte en værdi på en eventuelt premie, så kan du prøve at lave et regnestykke over hvad en tilmelding til dit nyhedsbrev er værd for dig. Hele ideen med at få den besøgende til at tilmelde sig er jo i sidste ende at du gerne vil have de køber noget af dig på et senere tidspunkt.

gade & jull bruger pop-up tilmeldingsformular fra bullsender - denniskronborg.dk

Pop-Up tilmeldingsformular ved exit

Dukker først op på din hjemmeside når den besøgende indikere at hun vil forlade din webside.

Denne type pop-up tilmeldingsformular holder øje med flere forskellige ting, som alle er typisk ting den besøgende gør når de ønsker at forlade din webside.

Dise ting er typisk hvordan musen bevæger sig og hvor den bevæger sig hen.

Exit intentionen defineres typisk ved at:

  • Musen bevæges væk fra indholdet og mod lukning af fanen
  • Musen bevæges væk fra indholdet og mod lukning af browseren, eller
  • Musen bevæges over mod gå tilbage knappen.

Denne type pop-up tilmeldingsformular er meget effektive idet de fanger den besøgende lige før de vil forlade din side. Især hvis du tilknytter en gave, e-bog eller en anden type af fordel for at den besøgende skal tilmelde sig.

Ved exit kommer min pop-up frem - denniskronborg.dk

Ved exit kommer min pop-up frem - denniskronborg.dk

Pop-Up tilmeldingsformular der benytter menneskelig psykologi

En måde at få endnu flere til at tilmelde sig er at bruge psykologi i udformningen af pop-up tilmeldingsformularen.

I stedet for at give den besøgende mulighed for at tilmelde sig, med de fordele du nu har beskrevet, kan du gøre opmærksom på at der er anden side af mønten.

Nemlig at hvis den besøgende ikke tilmelder sig, ja så går hun glip af noget.

Eller som i eksemplet fra Kondomaten nedenfor hvor den besøgende direkte stilles overfor at denne "ikke kan lide at få rabat".

Det tvinger os til at vælge, imellem rabat som vi alle gerne vil have, og så være den der ikke vil have rabat. Hvilket ingen jo siger nej til?

Kondomaten tvinger kunder til at vælge om de vil tilmelde sig til nyhedsbrev - denniskronborg.dk

Hvornår skal min pop-up tilmeldingsformular komme til syne?

Som nævnt kan du indstille hvornår din pop-up tilmeldingsformular skal dukke op for din hjemmeside besøgende.

Det gøres typisk ved at du indstiller et sekund antal fra den besøgende lander på på din hjemmeside til pop-up tilmeldingsformularen skal dukke op. Eller du kan sætte den op til at skulle aktiveres ved en eller anden trigger.

Det er i de mere avancerede pop-up tilmeldingsformular software systemer også muligt at vælge om din pop-up tilmeldingsformular skal vises på både desktop og på mobile enheder. Eller kun skal vises på en af delene.

Hvornår er det så bedst at den dukker op?

Efter 3 sekunder, 5 sekunder, 10 sekunder, 20 sekunder?

Dette er forskelligt fra branche til branche. Og fra hjemmeside til hjemmeside. Selv indenfor sammen brancher eller nicher er der forskel. Men, når det så er sagt er her lidt input.

Hvornår skal min pop-up dukke op - denniskronborg.dk

Grafen viser et resultat af amerikansk undersøgelser, og stemmer meget godt med de erfaringer som nyhedsbrevsystemet Bullsender's kunder har gjort sig.

Pop-up'en skal ikke komme for tidligt, den besøgende skal lige have lov at "lande" på din hjemmeside. Og hvis den dukker op med det samme, vil den besøgende måske tænke at den er irriterende.

På den anden side, skal du heller ikke lade den vente med at dukke op alt for længe.

Konvertering med pop-up tilmeldingsformular

5 sekunder har længe været en "tommelfingerregel". Så har den besøgende lige haft tid til at se hvad du har at byde på inden den dukker op. Men, på grafen ovenfor kan du se at omkring 7-12 sekunder ser ud til at være der hvor flest rapportere til at deres konverteringer er højest.

Inden du begynder at eksperimentere bør du gå ind på din Google Analytics konto, og se hvor længe de besøgende er på dine sider. Er de der kort tid? Eller bruger de længere tid på dine sider? Dette kan du også bruge som en rettesnor for hvornår den skal dukke op.

Og da der ikke er et fast tidspunkt der er bedst, er dette helt klart noget hvor du bør prøve dig lidt frem.

Prøv evt. først med 5 sekunder i en måneds tid, skift så til 10 og dernæst 15 og se om det gør en forskel. Der er ingen manual så test dig frem til hvad der virker for din hjemmeside når du prøver en pop-up tilmeldingsformular.

Er der så slet ikke noget dårligt ved en pop-up tilmeldingsformular?

Jo, det er der (.....måske).

De kan muligvis have en effekt på din afvisningsprocent, på antallet af sidevisninger og på den gennemsnitlige sessions varighed.

Alt dette kan du holde øje med i Google Analytics.

Du kan risikere at din pop-up tilmeldingsformular får de besøgende til at forlade din hjemmeside hurtigere end hvis ikke der ikke var en pop-up tilmeldingsformular.

Eller de besøger færre sider, eller at den tid de bruger på din hjemmeside bliver kortere.

Nu er vi ude i noget lidt "langhåret", og det er sparsomt med resultater på hvorvidt dette kan ske eller overhovedet vil ske.

Brug Google Analytics når du tracker dine data i en pop-up tilmeldingsformular

Men, under alle omstændigheder er det en god idé at holde øje med disse tal på din Google Analytics konto efter du har implementeret din pop-up tilmeldingsformular.

Formentlig vil du ikke mærke de store forskelle, hvis du ser mere dramatiske negative udsving, bør du nok eksperimentere lidt med hvornår og hvordan din pop-up tilmeldingsformular komme frem.

Og så skal du naturligvis huske at sammenholde dine Analytics data med hvor mange flere tilmeldte du opnår på dit nyhedsbrev.

I sidste ende handler det jo om at du får bygget en kontaktliste med så mange af dine hjemmeside besøgende som overhovedet muligt.

Du vil helt sikkert løbe ind i nogle der synes at din pop-up tilmeldingsformular er møgirriterende. Og mange vil sikkert postulere at det første de gør, når der dukker en pop-up tilmeldingsformular frem er at forlade siden.

Dem skal du ignorere.

Også selv om det er venner. Det eneste der betyder noget er facts.

Så glem alle subjektive holdninger, og forhold dig til den dokumentation jeg har fremlagt her, eller endnu bedre dine egne data fra din egen pop-up tilmeldingsformular.

Hvilke pop-up tilmeldingsformular skal jeg vælge?

Der findes nyhedsbrev systemer der har funktionen med pop-up tilmeldingsformular som en del af deres tilmeldingsformularer. 

Det er en god måde at komme i gang med pop-up tilmeldingsformularer på, da du ikke skal investere tid og penge i et tredjepartsprogram. Så er du nybegynder ud i at få kunder til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev, kan dette anbefales.

Er du på udkik efter mere avancerede funktioner, eller du driver måske en webshop, eller har rigtig meget trafik til din hjemmeside, vil jeg anbefale at du ser på tredjepartsprogrammer.

Disse programmer er typisk udviklet af dedikerede udviklere der kun har dette produkt, og derfor har forfinet og raffineret funktioner og effektivitet. Og de er ofte specialister i at hjælpe dig med at få flere tilmeldte til dit nyhedsbrev.

Disse pop-up tilmeldingsformularer bør du se nærmere på

Her finder du en liste og mine anbefalinger i forhold til de forskellige typer af pop-up tilmeldingsformular softwares der findes.

MailChimp har pop-up tilmeldingsformular - denniskronborg.dk

MAILCHIMP

Finder du inde under lists -> sign up forms.

Her kan du vælge pop-up tilmeldingsformularen. Editoren er simpel. Du kan uploade billeder og vælge op til 3 datafelter. Du kan vælge blandt 4 forskellige design muligheder.

Alt afhængigt af om du ønsker med eller uden billede, og om et eventuelt billede skal være højre eller venstre stillet. God til dig der allerede bruger MailChimp, har en lille kontaktliste, og hvor prisen er en faktor.

Husk at ved gratis produkter er du produktet!

Installeres nemt på websiden ved hjælp af et javascript.

Pris: Gratis hvis du har mindre end 2000 som du sender mails til. Der er begrænsninger i funktionalitet på gratis konto. Betalt løsning starter ved $20,- pr. md.

Her finder du: MailChimp.

MailChimp tilbyder pop-up tilmeldingsformular - denniskronborg.dk

For:

  • Nemt at lave pop-up tilmeldingsformularen
  • Nemt at ændre font, farve, tekster, størrelser etc.
  • Alt-i-en-løsning
  • Gratis

Imod:

  • Nul support hvis du er Gratis kunde.
  • På engelsk hvis du er betalende.
  • Du kan kun vælge mellem 4 forskellige designs.
  • Tidsbaseret trigger med store begrænsninger. Kan kun komme frem med det samme, efter 1 sekund, 3 sekunder eller max. 5 sekunder.
  • Begrænset statistik.
Aweber email marketing platform med pop-up tilmeldingsformular - denniskronborg.dk

AWEBER

Er en af de større amerikanske nyhedsbrev software udbydere.

De har flere muligheder for at lave en pop-up tilmeldingsformular.

Blandt andet; in-line forms, det de kalder en pop-over som er en tilmeldingsform du kan placere ovenover indhold og er synlig konstant. Du kan lave en lightbox, og en pop-up tilmeldingsformular.

Der er forskellige skabeloner som du kan tage udgangspunkt i. God til den mere erfarne udi email markedsføring, der ikke lader sig afskrække af at alt er på engelsk.

Installeres nemt på websiden ved hjælp af et javascript.

Pris: Pop-Up inkluderet i abonnementsprisen for nyhedsbrev systemet. Starter ved $19,- pr. md. Gratis 30 dages prøveperiode.

Her finder du: Aweber.

Aweber med pop-up tilmeldingsformular - denniskronborg.dk

For:

  • Nemt at lave pop-up tilmeldingsformularen
  • Integrere direkte til en lang række andre services blandt andet landing pages
  • Alt-i-en-løsning
  • Mange hjælpe guides og god support

Imod:

  • Kun support på engelsk
  • Skabeloner er noget amerikanske i designet
  • Tidsbaseret trigger. Kommer frem efter den tid du indstiller den til.
  • Du skal tilknytte et kreditkort når du opretter en konto, også ved den gratis prøveperiode.
  • Begrænset statistik.
OptinMonster er super godt til listbuilding - denniskronborg.dk

OPTINMONSTER

Er et super værktøj for den professionelle hjemmeside ejer. 

Hvis du mener det alvorligt med at benytte pop-up tilmeldingsformular teknologi til at “fange” dine besøgende på din hjemmeside, er OptinMonster særdeles brugbart.

Du kan vælge imellem pop-up tilmeldingsformular pre-designet i en lang række forskellige skabeloner.

Men OptinMonster indeholder også floating bars, slide-ins, tilmeldingsformularer til din sidebar og meget mere.

Du tilføjer selv dine billeder og tekst. Du kan A/B split teste for at finde den pop-up tilmeldingsformular der virker bedst.

Der er avanceret statistik og du kan benytte forskellige tilmeldingsformularer på forskellige sider på din webside.

Er ikke et plugin, du styrer det hele fra dit dashboard i OptinMonster.

Du kan bruge OptinMonster på mange forskellige webside systemer. Blandt andet WordPress, Magento, PrestaShop, Shopify og alle andre sider hvor du kan indsætte en HTML kode.

Pris: Basic version (dog kun pop-up) $49,- / år. Plus version med flere typer af tilmeldingsformularer $99,- / år.

Her finder du: OptinMonster

OptinMomster er din ven når du skal have flere nyhedsbrevstilmeldinger - denniskronborg.dk

For:

  • Fungere med mange forskellige nyhedsbrev systemer, bla. MailChimp, CampaignMonitor, Mad Mimi, SalesForce Pardot med flere.
  • Udover pop-up tilmeldingsformularer får du en lang række andre værktøjer som er meget nyttige til at få flere tilmeldte til din kontaktliste.
  • Avanceret statistik.
  • Mange triggers så du kan få din tilmeldingsformular til at opføre sig præcist som du ønsker.

Imod:

  • Du kan se at skabelonerne er designet i USA.
  • Tjaaa, ikke så meget dårligt at sige. Det virker bare!
Thrive Leads tilbyder pop-up tilmeldingsformular - denniskronborg.dk

THRIVE LEADS

Thrive Leads er for dig der er seriøs med din hjemmeside. Og for dig hvis du gerne vil bruge forskellige tilmeldingsformularer rundt omkring på din webside.

Thrive Leads er nemlig meget mere end software til en pop-up tilmeldingsformular.

Her får du pop-up tilmeldingsformular, slide-in, sticky-ribbon (fast bjælke foroven på din hjemmeside). Du få tilmeldingsformularer der kan placeres i indhold, 2-step opt-in (indsæt et link i tekst, når der klikkes åbnes der en tilmeldingsformular) og sidebar formular.

Hvis du gerne vil bruge forskellige tilmeldingsformularer får du det hele i en pakke her. Du kan A/B split teste på forskellige tilmeldingsformularer, der er super god statistik.

Du kan koble Thrive Leads sammen med rigtig mange forskellige nyhedsbrevsystemer, blandt andet: MailChimp, GetResponse, Active Campaign med flere.

Pris: $67,- for hele pakken installeret på en webside. Har du flere websider koster det $97,-

Jeg benytter selv Thrive Leads og er meget glad for det.

Her finder du: Thrive Leads

Thrive Leads er din alt i en løsning til list building -. denniskronborg.dk

For:

  • God og hurtig support.
  • Rigtig mange forskellige skabeloner, og du kan selv lave dine egne med deres drag & drop funktion.
  • Tilknyttes direkte til dit nyhedsbrev system.
  • List building med turbo på.
  • Du kan ændre stort set alt. Farver, fonte, billeder, størrelser, med mere.
  • Mange triggers. Både på tid, placering, exit intent med mere.
  • Er et dedikeret WordPress plugin, så du skal have en hosted WP webside.

Imod:

  • Du kan komme lidt i tvivl om hvordan formularen publiceres når du har lavet den. Men, der er rigtig mange gode support videoer, så der er hjælp at hente hvis du er i tvivl.
  • Derudover spiller det bare rigtig godt.
elegant themese står bag bloom tilmeingsformular byggeren - denniskronborg.dk

BLOOM

Er et WordPress plugin. Her får du  pop-up tilmeldingsformularer, fly-in (slide-in), inline forms, sidebar forms, efter blog post forms.

Du har låst indhold tilmeldingsformularer som du kan bruge hvis den besøgende kun skal kunne se eksempelvis en blog artikel hvis de giver deres email adresse. 

Så et plugin til en pop-up tilmeldingsformular der igen tilbyder flere forskellige tilmeldingsformularer.

Masser af trigger muligheder. Og du kan vælge at placere forskellige pop-up tilmeldingsformularer på forskellige sider og undersider. Eks. en pop-up tilmeldingsformular på en speciel produktside, eller i en bestemt blog artikel.

Integrere med mange forskellige nyhedsbrev systemer så tilmeldte til et nyhedsbrev automatisk kommer på din kontaktliste i dit nyhedsbrev system.

Pris: $89,- pr. år / eller et engangs beløb på $249,-.

Så får du til gengæld både Bloom Email Opt-in plugin, plus flere WordPress thema’er, og flere andre plugin​s.

Her finder du Bloom.

Bloom fra Elegant Themes er en god måde at lave tilmeldingsformularere på - denniskronborg.dk

For:

  • Fede skabeloner
  • Nemt at bruge
  • 115 forskellige skabeloner at vælge imellem!
  • Avanceret statistik
  • Mange muligheder og yderst fleksibelt.
  • Virker til WordPress, og du installere den som et plugin.

Imod:

  • Kræver du kører WordPress på din webside.
  • Ingen exit intention.
sumome er en udbyder af en række nyttige online værdktøjer - denniskronborg.dk

SUMO

Super enkel at bruge og et godt sted at starte hvis du i første omgang er ude efter en simpel pop-op tilmeldingsformular der er gratis.

I gratis løsningen kan du kun bede besøgende om deres email adresse, og benytte simple designs.

Betalende brugere får en lang række gode funktioner, og du kan tilknytte flere felter. Kan som en af de få integrere med en lang række andre nyhedsbrev systemer eller andre software systemer, da de integrere med Zapier (Zapier er en “integrator” der lader flere forskellige typer af software udveksle data).

Installeres som et plugin i WordPress, men fungere også til til Shopify, Squarespace, Weebly, eBlogger og mange andre.

Pris: Starter ved $10,- pr. md. for list builder. Ønsker du at bruge andre af deres apps betaler du ekstra.

Her finder du Sumo.

sumome er et godt valg til listbuilding - denniskronborg.dk

For:

  • Nemt at bruge
  • Enkelt at lave en pop-up
  • Indeholder en lang række værktøjer som en del af SumoMe. Blandt andet Welcome Mat, du kan indstille til at være det første dine besøgende ser. Der er også social medie deling og mulighed for at se statistik på din webside.

Imod:

  • Kræver du kører WordPress på din webside.
  • Kan blive en dyr løsning, hvis du bruger flere af deres apps, og er på en betalt løsning.
sleeknote er en dansk udbyder af pop-up formularer - denniskronborg.dk

SLEEKNOTE

Dansk udviklet.

Sleeknote besidder stor ekspertise omkring konvertering af besøgende til nyhedsbrevsmodtagere og hvordan du konvertere dem til kunder.

Er især velegnet til websider der har meget trafik, ikke mindst webshops. Du kan vælge om din pop-up tilmeldingsformular skal bruges til at få tilmeldinger til dit nyhedsbrev, om du ønsker følgere på Facebook eller den skal være en kontakt formular.

Du kan vælge imellem forskellige placeringer på din hjemmeside. Du kan ændre stort set alt; fonte, farver, billeder med mere. Kan indstilles så den ikke vises til de der allerede er tilmeldt, og du kan vælge om den skal vises på alle dine sider eller eksempelvist kun forsiden.

Integrere til mange af de danske nyhedsbrev systemer som eksempelvis Ubivox, Apsis og MailPlatform.

Fungere til WordPress, Prestashop, Magento, SmartWeb og alle andre hvor du kan indsætte et Javascript.

Pris: 7 dages Gratis prøveperiode. 50.000 visninger i “Basic pakken” koster $49,- / md. 

Du finder dem her: SleekNote

sumome er et godt valg til listbuilding - denniskronborg.dk

For:

  • Meget brugervenligt. Enkle steps du skal igennem som er enkle og godt forklaret.
  • Vælg om pop-up tilmeldingsformular skal være tids baseret eller ved exit intent.
  • Du kan indstille til i hvilken periode den skal være synlig.
  • Kan indstilles til kun at vises for eksempelvis trafik du får fra Facebook, så kan laves meget målrettet.
  • Statistik på visninger og antal tilmeldte.
  • Dansk support, dog kun prioriteret support på de dyre planer.

Imod:

  • Kan blive en dyr løsning. Så bedst hvis du har megen trafik og en solid online forretning.
  • Ellers intet dårligt at sige. Det er en super fin løsning.

Andre udbydere af pop-up tilmeldingsformular software

Der findes rigtige mange der udbydere software til en pop-up tilmeldingsformular.

Både nyhedsbrev systemer, men også dedikeret firmaer der har specialiseret sig i software til list building.

Her et par stykker du også kan se nærmere på:

MailMunch - Fungere blandt andet på WordPress, Magento, Shopify, Joomla og Drupal websider. Du kan lave pop-up tilmeldingsformularer, top bar og slide-in.

Gode skabeloner. A/B split testing og meget mere. Gratis for et enkelt site. Absolut et godt alternativ.

Pop-Up Domination - Fungere på alle websider løsninger hvor du kan installere et Javascript. Er super hurtigt, og oplever du at nogle af de andre systemer konflikter med dine CSS filer, er dette et godt alternativ. Mange fede skabeloner. Pris starter ved $9,- pr. md.

Opsummering

En pop-up tilmeldingsformular er en af de meste effektive måder at få flere til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev.

Du bør allerede nu sætte en op på dit website.

Der findes rigtig mange udbydere at software til at lave en pop-up tilmeldingsformular.

Det er en smagssag om du foretrækker at din email service provider (dit nyhedsbrev system) har det som en del af deres services, eller om du foretrækker en dedikeret udviklet pop-up tilmeldingsformular software installeret.

Det gode er at stort set alle pop-up tilmeldingsformularer kan integrere med dit nyhedsbrev system. Så dette skal du ikke lade dig begrænse af.

Integrationen betyder at når du får en tilmelding gennem din pop-up tilmeldingsform, så tilføjes kontakten automatisk på din kontaktliste i dit nyhedsbrev system.

Prøv dig frem, med din egen pop-up tilmeldingsformular

Prøv dig frem med dem nævnt i denne artikel, eller prøv at Google hvis ikke du syntes dem nævnt her kan det du søger.

En god idé er at prøve dig frem med forskellige budskaber. Skift budskab engang om måneden hvis du har lidt trafik, og måske ugentligt hvis du har en hjemmeside med megen trafik. Og skriv så din konverteringsrate ned, og hold øje med den i en periode. Det giver dig nogle ideer om hvilket indhold, tekst, farver etc., som virker bedst på netop din webside.

Pop-up tilmeldingsformularer virker i alle brancher. De virker på B2B og B2C markedet. I alle nicher. Jeg har set store industrikoncerner benytte dem med lige så stor succes, som dem der har en blog eller driver en webshop.

Hvad vil jeg anbefale?

Er du nybegynder eller har meget lidt trafik, så vælg et nyhedsbrev system der har en indbygget pop-up tilmeldingsformular som en del af deres løsning. Som eksempelvis MailChimp eller Aweber. Alternativt Sumo på deres gratis plan.

Har du fået styr på din trafik, og har mange besøgende og sidevisninger. Og seriøst ønsker at opbygge en kontaktliste, så vil jeg anbefale OptinMonster, Bloom eller min personlige favorit Thrive Leads.

Alle disse giver dig rigtig mange muligheder for at arbejde seriøst med list building og du får rigtig meget for pengene.

denniskronborg.dk kan du se hvordan jeg bruger forskellige typer af tilmeldingsformularer​.

Er du opsat på at få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev så kan du i Kontaktliste Akademiet lærer alt om hvordan du får flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev. Blandt andet er der flere moduler om de forskellige pop-up tilmeldingsformularer du har læst om her.

Hvad er dine erfaringer med Pop-Up tilmeldingsformularer? Og hvilken bruger du?

Del på sociale medier

About the Author

Hej! Kronborg her. Jeg arbejder med online markedsføring, branding, leadgenerering, salg og kompetenceudvikling. Jeg underviser og rådgiver data drevne marketingchefer og salgschefer hos virksomheder der vil lidt mere. Mine online kurser kompetenceudvikler salg og marketing.

>