Analyse af markedsføring – Uundværlige analyseværktøjer

Analyse af din markedsføring og hjemmeside

Du kan lave en analyse af din markedsføring og digitale tilstedeværelse på mange måder.

Uanset, hvordan du gør. Så er der et stort behov for analyse af den digitale tilstedeværelse og din hjemmesides kvalitet. Den indsats du gør, skal gerne belønne sig med mere trafik, flere interaktioner og mere salg.

Der er både besværlig metoder til analyser, og der er nemme metoder. 

Jeg er en stor fan af de nemme metoder.

Med nemme analysemetoder mener jeg, -  online analyse værktøjer hvor du kan indtaste en URL adresse, og så få en analyse ud indenfor ganske kort tid.

Jeg deler i dette indlæg nogle af de analyseværktøjer jeg benytter. Du kan se flere under min side med værktøjer.

Analyser din hjemmeside med dette værktøj

Hurtig analyse af din hjemmeside. 

Værktøjet analyser din hjemmeside inden for 4 faktorer:

  • Performance
  • Mobil
  • SEO
  • Sikkerhed

Du får tjeklister på hvad der skal forbedres indenfor hvert område.

Du finder analyse værktøjet til din hjemmeside her

Hjemmeside analyse med Nibbler

Hjemmeside analyse

Undersøger din hjemmeside for forbedringsmuligheder. Og forsøger at inddrage dine sociale medier i analysen. Herunder hvor meget trafik du får fra de sociale medier.

Nibbler opdeler din score i din brug af billeder, tekstmængde, sidetitler, headings, serverforbindelse, links og meget mere. 

Absolut et godt sted at lære hvor du kan forbedre din hjemmeside.

Nibbler giver dig også indblik i hvilke ord du oftest bruger i dine overskrifter. Jeg kan se jeg bruger Nyhedsbrev, markedsføring, kompetenceløft, hjemmeside og digital meget. Og det er jeg kun glad for, da jeg jo hjælper virksomheder med deres digitale markedsføring.

Overskrifter på din hjemmeside er vigtige for din søgeords rangering
online analyse af hjemmeside og seo

Ja, der er mange værktøjer der kan analysere din hjemmeside. De er alle forskellige. Og kommer med forskellige resultater.

Det skyldes at de vurdere forskelligt. Og nogle er grundigere end andre. Nogle lægger mere vægt på SEO, andre på din trafik fra Sociale Medier.

WooRank der er eksperter i søgeords værktøjer har lavet et analyse værktøj der vurdere din hjemmeside ud fra 7 parametre:

  • SEO
  • Mobil
  • Brugsoplevelsen
  • Teknologier benyttet
  • Sociale mediers indflydelse
  • Lokale forhold
  • Trafik

Du finder WooRank her

Analyser din tekst

Nifty lille værktøj der laver en analyse af de ord og sætninger du har skrevet ned på en side. Det kan være i et blog indlæg eller din om side på hjemmeside.

Du får analyseret om siden er letlæselig. Og bliver advaret mod lange sætninger, du får en LIX score og anden nyttig info omkring dit sprog.

Du finder Clarity Grader her.

Undersøg meta beskrivelser

I tvivl om dine MetaTags ser ordentlig ud på tværs af platforme? Så kan du nemt lave en analyse med dette analyseværktøj. 

Du indsætter den URL du gerne vil have undersøgt, og værktøjet henter din meta beskrivelse og viser hvordan den vil se ud på Google, Facebook, Twitter, LinkedIn etc.

Du finder MetaTags.io her.

Søgeordsanalyse

Værktøj der er fokuseret på analyse af din hjemmeside i forhold til din SEO kvalitet. 

Værktøjet analysere for de tekniske aspekter af søgeordsoptimering. Og giver dig helt konkrete tips til hvad det er du bør rette, og hvilken side fejlen er på. Hvis ikke du selv er kyndig, så send analysen til din webmand, og få ryddet ud i fejlene.

Du finder Sitechecker her.

Opsummering

Analyse af hjemmeside, eller analyse af markedsføring. Det er nødvendigt for alle der er til stede online at have et nogenlunde opdateret billede af hvordan de klarer sig.

Du kan benytte værktøjerne ovenfor til vurdering og analyse af kvaliteten af din hjemmeside, din SEO, meta beskrivelser og meget andet.

Det fantastiske ved disse værktøjer er at du ikke behøver at skulle forlade dig på hvad en udvikler eller andre siger, men i stedet selv kan undersøge kvaliteten af dit arbejde og din digitale stiledeværelse.

Analyser er nogle gange besværlige. med disse værktøjer er det at lave en analyse pludseligt blvet meget nemt.

Vær opmærksom på at der er forskelle mellem værktøjerne, hvorfor jeg anbefaler du benytter flere forskellige i din analyseproces. Det skyldes de er forskellige, og de rangere det de analysere forskelligt.

Er der værktøjer du benytter? Så skriv gerne om dem i kommentarfeltet.

Del på sociale medier

About the Author

Hej! Kronborg her. Jeg arbejder med online markedsføring, branding, leadgenerering, salg og kompetenceudvikling. Jeg underviser og rådgiver data drevne marketingchefer og salgschefer hos virksomheder der vil lidt mere. Mine online kurser kompetenceudvikler salg og marketing.

>