Leadgenerering for B2B virksomheder. Få flere kunder nu.

leadgenerering b2b og software virksomheder 

Leadgenerering B2B er en disciplin for sig selv. Men, der er mange grundtræk til leadgenerering i øvrigt. 

Se med i videoen ovenfor, hvor jeg fortæller mere om en smart måde at skaffe et overblik over potentielle kunder til din virksomhed. Uanset om du ønsker flere leads til en B2B eller software virksomhed.

Leadgenerering B2B

Driver du en virksomhed der sælger B2B (business to business), hvad enten det er en service virksomhed, industrivirksomhed eller software virksomhed, så er det nødvendigt for virksomhedens trivsel at der er nogle leads som salgsafdelingen kan bearbejde.

Leadgenerering B2B og leadgenerering for softwarevirksomheder kan bruge mange af de samme strategier og taktikker.

En metode jeg anbefaler er at undersøge hvem der eksempelvis benytter en bestemt type software. Med værktøjet Built With kan du lave udtræk på hvilke virksomheder der benytter hvilke software systemer.

Du kan se mine værktøjer til leadgenerering lige her.

Hvad er leadgenerering?

Leadgenerering handler om at have et kontinuerligt flow af potentielle kunder til din virksomheds salgsafdeling.

En af de største frustrationer og begrænsninger på vækst er at der ikke er nok nye leads. 

Leadgenerering B2B handler med andre ord om, hvordan du der arbejder med salg, forretningsudvikling eller vækst, kan generer et flow af leads som salgsafdelingen kan bearbejde.

Leads er med andre ord potentielle kunder, som vi enten selv finder ved hjælp af markeds research, eller potentielle kunder der selv giver sig til kende. Også kendt som inbound marketing.

Lead betyder således en potentiel kunde.

Lead nurturing

Nu skriver jeg godt nok salgsafdelingen kan bearbejde længere oppe i indlægget. Det afhænger ganske af hvor mange leads du får, og de ressourcer der er tilgængelige i virksomheden.

Hvis de to ikke matcher er det en rigtig god idé at arbejde med lead nurturing, hvor et lead modnes gennem marketing automation. 

Lead nurturing handler med andre ord om at flytte kunden gennem "salgets faser" indtil kunden er moden til at foretage et køb.

Men, det første skridt er at skabe en flow af leads til virksomheden. Dette gøres gennem leadgenerering.

Opsummering

I videoen ovenfor gennemgår jeg hvordan du får igangsat leadgenerering B2B eller leadgenerering for software virksomheder med dette simple trick.

Leadgenerering er dog meget mere avanceret end denne ene taktik. Og det handler i bund og grund om at opsætte et system til leadgenerering der rammer dine potentielle kunder på de platforme hvor de er til stede.

Interesseret i at få flere potentielle kunder til din virksomhed? Så se med her i dette gratis kursus.

Du kan se flere videoer på min LinkedIn side. Hvis du følger mig får du adgang til både nye og gamle videoer.

Del på sociale medier

About the Author

Hej! Kronborg her. Jeg arbejder med online markedsføring, branding, leadgenerering, salg og kompetenceudvikling. Jeg underviser og rådgiver data drevne marketingchefer og salgschefer hos virksomheder der vil lidt mere. Mine online kurser kompetenceudvikler salg og marketing.

>