Skalering af marketingafdeling – 3 trin til vækst

skalering af marketingafdeling

Hvordan skalere du din marketingafdeling eller salgsafdeling?

Kender du det?

Du skal vækste. Din marketingafdeling har masser af opgaver.

Du har travlt. meget travlt. Og du skal have hjælp i din marketingafdeling eller i salgsafdelingen for at følge med.

Mange begår den fejl at ansætte for tidligt, eller for sent.

Ansætter du for tidligt eller for sent?

Ansætter du for tidligt er det typisk fordi at du er ramt af alt for meget arbejde, og (for en kort stund) har mistet overblikket og bare skal have hjælp. Når du ansætter for tidligt er din virksomhed eller afdeling, eksempelvis marketingafdeling, ikke parat til at tage den nye medarbejder om bord.

Det skyldes som oftest mangel på processer og automatisering.

Og du kan løbe ind i det problem at der ikke helt er opgaver nok, eller måske forventer du at medarbejderen selv "opfinder" processer og systemer for det arbejde der skal udføres?

Ansætter du for sent, er det lidt som at skulle vende en supertanker. Her er din virksomhed, marketingafdeling eller salgsafdeling allerede overbebyrdet med opgaver og dine medarbejdere har lavet egne systemer for at kunne følge med.

Her er det meget svært at lave ensartede systemer. 

Vækst ved at ansætte i din marketingafdeling

Ansæt i stedet på det helt rigtige tidspunkt, og samtidig kan du give den nyansatte de bedste muligheder for at bidrage til din virksomheds vækst.

I denne 3 trins model kan du se hvordan du kan skalere så du er rustet til at levere i en verden der er blevet digital.

Online markedsføring og digital markedsføring fylder mere og mere i den moderne virksomhed. Men, du kan IKKE være lige god til alle discipliner som SEO, AdWords, Content marketing, Facebook annoncering, Instagram, LinkedIn og YouTube markedsføring med flere.

3 trin til succes i marketingafdelingen

Du må fokusere.

Først skal du med udgangspunkt i din marketingplan igennem disse 3 trin for at få succes med marketingafdelingen:

1. Optimering af marketingafdelingens processer
2. Automatisering af dine projekter i din marketingafdeling
3. Delegering (enten internt eller eksternt til reklamebureau), af marketingafdelingens opgaver

Ved at følge disse 3 trin kan du skalere virksomheden, din marketingafdeling eller salgsafdelingen så du opnår størst mulig succes.

Ønsker du at blive bedre til projektstyring? Så har jeg lavet en guide til 5 effektive projektstyringsværktøjer. Du finder den her: 5 projektstyringsværktøjer

Del på sociale medier

About the Author

Hej! Kronborg her. Jeg arbejder med online markedsføring, branding, leadgenerering, salg og kompetenceudvikling. Jeg underviser og rådgiver data drevne marketingchefer og salgschefer hos virksomheder der vil lidt mere. Mine online kurser kompetenceudvikler salg og marketing.

>